Kuigi kaupluste vaateakendelt siravad enamasti vastu plakatid, mis lubavad kuni 50protsendist või veelgi suuremat hinnaalandust, on enamik kaupu siiski allahinnatud umbes kolmandiku jagu, kirjutab Postimees.

Sangari tootmisjuhi Kariina Laasi sõnul on augustis juba peale tulemas sügiskollektsioonid ning selleks ajaks on tarvis oma kaupluseriiulid ja laod tühjaks müüa, sest tänavuste kollektsioonidega ei ole tuleval aastal enam mõtet turule tulla.

“Moed vahetuvad lihtsalt nii kiiresti ning järgmisel aastal on suunad ja trendid juba hoopis teised,” rääkis ta.

Laasi sõnul võib allahindlusperiood anda kuni kolmandiku kevad- ja suvekaupade käibest ning nii on sellel ka kaupmehele piisavalt oluline roll. Samas ei lase allahindlusteta läbi ajada ka konkurendid, sest allahindlusperioodi on oma plaanidesse sisse kavandanud kõik.

Tänavused allahindlused on mitme kaupmehe kinnitusel siiski pisut varasemad kui eelmisel aastal, sest kehvad suveilmad ei ole eriti suveriiete müüki soosinud. Nii on laovarud nüüd oodatust mõnevõrra suuremad.

Stockmanni kaubamaja juhi Maisa Romanaineni sõnul on Eestis tavaks, et allahindlusi tehakse korra suvel ning korra talvel.

“Praegu ostavad eestlased siiski valdava osa riietest tavahooajal, sest vastasel juhul võib juhtuda, et soovitud kaupa ei ole enam alles,” rääkis Romanainen. “Sellises vormis allahindlused on ikkagi ladude tühjendamiseks ning eraldi kaupa selleks ajaks juurde ei tule.”