Valitsus kiitis läinud nädalal heaks riigi eelarvestrateegia 2013-2016, mis näeb ette tõsta nimetatud perioodil alkoholiaktsiisi viis protsenti aastas.

„Viimastel aastatel on alkoholiaktsiisi tõstmine ilmunud sageli üleöö riigieelarve eelnõusse, mis on jätnud mulje, et kui riigikassa vajab raha juurde, siis võtame operatiivselt alkoholi arvelt. Aastani 2016 kavandatud regulaarne aktsiisitõus loob suurema selguse ja aitab tootjatel oma tegevust paremini planeerida,“ ütles Altia Eesti AS juhatuse liige Kristel Mets, kes jagas ühtlasi arvamust, et samm-sammult toimuv aktsiisitõus aitab piirata alkoholi liigtarbimist.

Metsa sõnul oleks Eesti elatustaset arvestades põhjendatum aktsiisi tõstmine iga kahe aasta tagant, mis oleks rohkem kooskõlas prognoositava majanduskasvuga ning mõjutaks vähem inflatsiooni.

„Kindlasti peaks valitsus lähtuma eelarvestrateegias sätestatust ning mitte korraldama täiendavaid aktsiisitõuse. Salaviina probleem ei ole kuhugi kadunud ning riigi maksumärkidega toodete kallinemine ahvatleb teatud osa tarbijatest hankima ebaseaduslikku alkoholi. Omaette küsimus on, kuivõrd panevad aktsiisitõusud tarbijaid eelistama madalama kvaliteediga tooteid,“ lausus Mets. Tema sõnul on oluline jälgida, kui palju tarbib elanikkond absoluutalkoholi.

Maksu- ja tolliamet pidas eelmisel aastal kinni alkoholi absoluutarvestuses ligi 29 400 liitrit, mis võrdub ligi 147 000 pudeli kange alkoholiga. Eesti salaalkoholi turu suuruseks hindab Altia Corporation 10-15 protsenti kogu läbimüügist.

Altia Eesti AS on Soome suurima alkoholifirma Altia Corporation tütarettevõte. Ettevõtte tegevusest moodustab alkoholitootmine ligi 69 ning alkoholi import ligi 31 protsenti. Ettevõte maksis 2011. aastal 33,2 miljoni eurose müügitulu pealt riigile aktsiisi 20,4 miljonit eurot.
Altia Eesti kõige tuntum Eestis toodetud kaubamärk on Saaremaa Vodka.