Altia Eesti kasvatas 2004. aastal käivet ja tootevalikut


5. aprill (Ärileht Online) - Läänemere piirkonna suurimate alkoholitootjate ja -turustajate hulka kuuluva Altia kontserni tütarettevõtte AS Altia Eesti netomüügitulu kasvas 2004. aastal ligi kaks korda 116,4 miljoni kroonini ning ettevõte maksis 151 miljonit krooni aktsiisi. Käibekasvu võimendas tootevaliku suurendamine, mida toetas ka firma William Grant and Sons International Ltd toodete esindusõiguste saamine Eestis.

Altia Eesti netokäibest 111,7 miljonit krooni tuli Eestist ning müük Soome tõi 4,7 miljonit krooni. Ettevõte müüs 2004. aastal 2,6 miljonit liitrit alkoholi, mis on ligi 25% enam kui aasta varem. Aastaga teenis Altia Eesti 21,1 miljonit krooni kasumit.

Samuti Altia kontserni kuuluv AS Ofelia suurendas 2004. aastal netokäivet enam kui kolmandiku võrra ? 63,8 miljoni kroonini ? ning maksis 7 miljonit krooni alkoholiaktsiisi. 2004. aastal müüs AS Ofelia 3 miljonit liitrit alkoholi, mille hulka kuulub ka müük Lätti ja Leetu. Eksportmüügimaht moodustas 25% kogu müügimahust. Eksportturgudest jätkus kasv Lätis.

Arvestamata omavahelist käivet, ulatus Altia kontserni Eestis asuvate ettevõtete ? AS-i Altia Eesti ja AS-i Ofelia - müük eelmisel aastal kokku 133 miljoni kroonini, ettevõtted maksid aasta jooksul 159 miljonit krooni aktsiisi. Eksport kasvas 15%.

?Eesti tootjaid ühendava Viina Liidu andmetel kasvas kogu Eesti kodumaiste kangete alkohoolsete jookide turg möödunud aastal 27%, Eesti viinaturu kasvutempo ulatus 25%. Turgu toetasid ennekõike turistide suurenenud ostukogused, mida võimaldas Eesti astumine Euroopa Liitu,? ütles Altia Eesti juhataja ja Viina Liidu juhatuse liige Outi Sivén.

?2004. aastal tõime Eesti turule mitmeid uusi tooteid: oluliselt laienes Altia Eesti veiniportfell, samuti lisandusid tootevalikusse Saaremaa Vodka ja Koskenkorva Vodka 5-liitrine kohverpakend ja 2-liitrine bag-in-box AS-ilt Ofelia,? selgitas Sivén. ?Lisaks alustasime madala alkoholisisaldusega uue kokteiljookide seeria Maximus Vodka Mix turustamist.?

?Käivet suurendas ka see, et alates 1. juunist 2004 sai Altia Eesti firma William Grant and Sons International Ltd. toodete, sealhulgas viskide Grants, Glenfiddich, The Balvenie ja Clan MacGregor esindajaks Eestis,? ütles Sivén. ?Meil oli ette näidata hea müügi- ja marketingitöö selliste brändidega nagu Saaremaa Vodka, Koskenkorva Viina ja Vodka, Finlandia Vodka ja Jack Daniels Tennessee Whiskey. Samuti said määravaks Altia Eesti logistilised ja infotehnoloogilised lahendused.?

Läinud sügisel toimunud Estonian Wine Challenge 2004 konkursi raames võitsid mitmed Altia Eesti poolt müüdavad veinid kuld-, hõbe- ja pronksmedaleid. Sama ürituse raames toimunud Estonian Spirit Challenge 2004 konkursil võitis Eestis toodetud viinadest kuldmedali Saaremaa Viin ja hõbemedali Eesti Standard Viin. Kuldmedali väärilisteks hinnati ka kontserni tooted Koskenkorva Vodka ja Maximus Vodka. Altia Eesti sai ka veinide vallas parima arengu läbi teinud ettevõtte tiitli.

Alates 1997. aastast on alkoholitootja AS-i Ofelia toodete müük Eesti turul toimunud Altia Eesti AS-i vahendusel. 11. jaanuaril 2005 toimunud Altia Eesti AS-i aktsionäride erakorraline üldkoosolek kiitis heaks eelmise aasta lõpus sõlmitud ühinemislepingu, mille kohaselt Altia Eesti AS ühineb AS-iga Ofelia ning firma uueks ärinimeks saab Altia Eesti AS. Ühinenud ettevõttes töötab 65 inimest.

?Altia Eesti siht on olla soovituim koostööpartner kodumaisele kaubandusele,? ütles Sivén ühinemist kommenteerides

Altia Eesti AS, endise nimega Havistra Eesti AS, alustas Eestis alkoholi hulgimüüki 1997. aastal Soome suurima alkoholiturustaja Havistra Oy tütarettevõttena. 2002. aastal ühines emaettevõte alkoholitootja Primalcoga ning ühiseks ärinimeks võeti Altia Oyj. Alates 18. veebruarist 2004 muutis ka Havistra Eesti AS ärinime AS-iks Altia Eesti. AS Altia Eesti kuulub 100%-liselt Soome Vabariigi ettevõttele Altia Oyj.