Altia Eesti puhaskasum oli 0,7 miljonit eurot ning aasta jooksul müüs ettevõte 5,8 miljonit liitrit alkoholi, teatas ettevõte.

2010. aastal, mil läbimüüki mõjutas siis aasta alguses toimunud kümneprotsendiline alkoholiaktsiisi tõus, oli Altia Eesti käive 23,3 miljonit eurot, millest aktsiisi osa oli 13,7 miljonit eurot.

Altia Eesti juhatuse liige Kristel Mets märkis, et Eestis kasvas kange alkoholi müük 2011. aastal ligi viis protsenti ning veinimüük ligi 15 protsenti.

„Läbimüüki toetas mõnevõrra parenenud majandusolukord ning näha on suundumust, et kliendid eelistavad senisest enam kvaliteeti kvantiteedile.

Lisaks müügikäibesse olulise osa andvatele Soome turistidele ostab ka kohalik tarbija varasemast rohkem veini, lisaks pudeliveinile ka üha kvaliteetsema sortimendiga BIB-pakendeid,“ ütles Mets.

Ka Põhjamaades suureneb veini populaarsus

Altia Eesti emaettevõte Altia Corporation kindlustas oma juhtpositsiooni Põhjamaade veini- ja kangete jookide turuliidrina, märkis Altia Corporation oma aastatulemusi kommenteerides.

Ettevõtte kogumüük ulatus 524,8 miljoni euroni, mis on 7,6 protsenti rohkem kui eelnenud aastal. Tegevuskasum enne erakorralisi tulusid ja kulusid oli 35,3 miljonit eurot.

Kommenteerides arenguid erinevatel turgudel, tõi Altia Corporation esile, et Soomes langes alkohoolsete jookide müük 2011. aastal 1,1 protsenti – kange alkoholi langus oli 3,4 protsenti, kuid kangestamata veinide müük kasvas 1,8 protsenti.

Rootsis oli müügikasv 0,9 protsenti ning sarnaselt Soomele näitas kange alkoholi müük kerget langust ning veinide müük kerget tõusu.

Lätis kasvas koguturg neli protsenti, kusjuures veinide läbimüük suurenes 10 protsenti. Ainuke langeja oli viina kategooria (-7 protsenti). Salaalkoholi turu suuruseks hinnati Lätis 30-35 protsenti ning tegu oli eelkõige naaberriikidest salakaubana toodud kange alkoholiga.

Eesti salaalkoholi turu suuruseks on Altia Corporation hinnangul 10-15 protsenti kogu läbimüügist.