Maailma suurim internetijaekaupmees tõi turule „Instant Pickup“ lahenduse, luues kauba kättesaamispunktid ehk sisuliselt pakiautomaadid koos väikeladudega viide ülikoolilinnakusse. Enne aasta lõppu plaanib ettevõte laieneda rohkematesse linnadesse.

Amazoni mobiiliäriga ostlejad saavad valida mitmesaja kiire läbimüügiga kaubaartikli seast endale meelepärase alates snäkkidest ja jookidest kuni mobiiltelefonide akulaadijateni. Amazoni töötajad laovad juba laos olevad tellitud asjad kahe minutiga pakiautomaadi sahtlisse ning ostjad saavad triipkoodi, millega saab avada kapi ukse.

E-äri kompanii taipas, et osasid tehinguliike nagu värske toidu ostmine on raske viia online'i. Nende Instatnt Pickup programm püüab tappa mitu kärbest ühe hoobiga, leida ka lahenduse impulsiivsetele ostudele.

„Mul on janu ja ma tahan osta koolat,“ ütles Amazoni üliõpilasprogrammi juht Ripley MacDonad. „Pole mingisugust võimalust, et ma hakkaks seda tellima Amazon.comist ja ootan seni kuni see mulle saadetakse. Sellise uue teenusega saan ma mida tahan.“

Instant Pickup viib Amazoni konkureerima ka müügiautomaatidega. Siiski ei ole põhjust arvata, et sellega peletatakse kontoritest ja koolidest minema snäkiautomaadid.

„Ehk see töötab mingite elektroonikavidinatega, mida ei saa osta müügiautomaatidest,“ ütles Forresteri analüütik Ananda Chakravarty. „Kaks minutit on liiga pikk ooteaeg karastusjoogipurgi jaoks.“

2015. aastast alates on Amazon avanud USA 22 asulat samal päeval kauba kättesaamisteenusele. Instant Pickup teenust hakatakse pakkuma Berkleys, Los Angeleses, Atlantas, Columbuses, Ohios ja Marylandis College Parkis.