Menning ütles neljapäeval BNS-ile, et praegu toimub läbirääkimiste käigus positsioonide fikseerimine ja juristide otsimine ning ametiühingu põhieesmärk on mitte sõlmida halba lepingut.

Kuna poolte vahel valitsevad aga endiselt suured erimeelsused, siis on tõenäoline, et uus leping jääb sõlmimata, ning sellisel juhul luuakse Menningu sõnul Eestis õiguslik pretsedent.

Menningu sõnul ei ole vaatamata lepinguläbirääkimiste tõenäolisele ebaõnnestumisele pilootide hulgas märgata siiski Estonian Airist lahkumise meeleolusid, kuna "rasked ajad on ettevõttes kestnud juba ligikaudu 15 aastat ning teatud mõttes ollakse probleemidega harjunud".

Estonian Airi töötajate eelmine kollektiivleping lõppes tänavu märtsis. Tänavu mais ajakirjanduses avaldatud info põhjal oli arutelu pilootide ja lennuteenindajate uute kollektiivlepingute üle jõudnud patiseisu, sest lennufirma efektiivsusele rõhuv juhtkond tahtis karmistada töö- ja puhkeajatingimusi ilma palku tõstmata. Tollase info järgi oli Estonian Airi juhtkond pakkunud välja võimaluse kollektiivleping üldse sõlmimata jätta ja asuda iga piloodiga individuaalselt läbi rääkima.

Augusti alguses ütles Estonian Airi juhatuse esimees Tero Taskila, et ettevõte loodab pilootide ja salongipersonali ametiühingutega sõlmida uue kollektiivlepingu, et asendada nüüdseks aegunud lepinugud. Uus kollektiivleping peab tema sõnul arvestama muutunud turuolukorda ja tuginema Euroopa Liidu ning Eesti vastavatele regulatsioonidele.