Kollektiivlepingule peaks lähiajal lisanduma eraldi palgalepe, mis sõlmitakse üheks aastaks, seisab Transpordi ameti saadetud pressiteates.

Kollektiivlepingu sõlmimine nende kahe osapoole vahel on ajalooline, sest viimane selline sõlmiti AS GoBus eellase ASga Tarbus 2004. aastal. Vahepealsesse aega on aga mahtunud hulk tõsiseid tülisid, streigihoiatusi ning ka oktoobri lõpus viies maakonnas aset leidnud tunniajaline bussijuhtide hoiatusstreik.

Transpordi Ametiühingu esimees Peep Peterson tunnustas lepingupartneri töötajaid austava sammu eest. "AS GoBus on tõestamas end sotsiaalse ja usaldusväärse tööandjana ja me elame firma käekäigule seetõttu siiralt kaasa," rääkis Peterson. Enda sõnul on ta veendunud, et firma suudab oma hea maine ühiskonnas taastada.

Töötajate jaoks olulisemate punktidena tõi Peterson kollektiivlepingust välja helded lisapuhkusepäevad ohutegurite ja staaži alusel, soodsa süsteemi kaheks osaks jagatud tööpäeva puhuks ning bussijuhtide tööpäevaks ettevalmistus-lõpetusaja taastamise piisaval tasemel. "See on hea leping", oli Peterson rahul.

Kollektiivlepingust lahussõlmitav palgalepe on jätkuvalt läbirääkimise objekt, kuigi kokkuleppe piirjooned on juba visandatud. "Põhiküsimus on, kuidas suudab GoBus uute palgatariifidega toime tulla," tunnistas ametiühingujuht.

Palgaleppe läbirääkimised jätkuvad täna Tallinnas.