“Käesoleva aasta esimesel poolaastal kasvas sõiduautode müük aastatagusega võrreldes Eestis 19% - seda võib hinnata väga tugevaks kasvuks. Vaadates praeguseid trende julgen arvata, et teisel poolaastal sõiduautode müügi kasvutempo natuke aeglustub ning 2012. aastal müüakse Eestis kokku ca 16 500 - 17 000 sõiduautot," kommenteeris Mägi.

Meenutuseks – 2011. aastal müüdi AMTELi andmetel Eestis 15 350 autot. 2012. aasta tervikuna tugevat müüki toetab ka erinevate finantseerimisvõimaluste paranemine, samuti Eesti leibkondade ja ettevõtete mõnevõrra kasvanud julgus teha investeeringuid.

"Kõige populaarsemaks osutusid Eesti elanike hulgas esimesel poolaastal väikesed keskklassi autod – nende osakaal autode kogumüügist moodustas ligi kolmandiku. Jätkuvalt ostetakse Eestis palju ka keskklassi autosid ja maastureid – nende osakaal jääb viiendiku juurde," mainis Mägi.

"Markidest oli esimesel poolaastal eelistatuim Toyota ligi 15% turuosaga. Teisel poolaastal näen eelkõige keskklassi autode ja maasturite jätkuvalt tugevat müüki, muudes klassides kasv mõnevõrra aeglustub," lisas Mägi.

Käesoleva aasta juunis müüdi 1642 uut sõiduautot, mida on kolmandiku võrra rohkem kui aasta tagasi. Juuni rekordist 3039 aastast 2007 on aga selleaastane tulemus ligi 50% taga.

Suveräänseks turuliidriks on sel aastal olnud Toyota, kes sama praktikat jätkas ka juunis, omandades 15% turust, teatas automüügifirma AMTEL.

Teisel kohal on stabiilselt läinud aasta turuliider Škoda, kümne edukama
reas järgnevad VW, Nissan, Honda, Peugeot, Ford, Subaru, KIA ja Hyundai.