“Siiani oli ebaselge, mis 1. jaanuaril 2013 elektriautode toetamisega juhtuma hakkab ning seetõttu olime meie ja ilmselt mitmed teised automüüjad programmi suhtes kõhkleval seisukohal. Nüüd on võimalik oma tegevusi pikemalt ette planeerida ning ettevõtjatele on see väga oluline,” selgitas Mägi.

“Programmi lisandunud laetavad hübriidautod kasutavad keerulist tehnoloogiat, mis muudab nende hinna suhteliselt kõrgeks. Viimane on seni olnud olulisim takistus, miks seda tüüpi sõidukeid meie teedel vähe liigub. Kui arvestada elektriauto või laetava hübriidi kulutusi kogu elutsükli jooksul, siis muudab kütusesäästust saadav võit sõidukilomeetri hinna võrdväärseks või isegi soodsamaks nn tavaautost,” sõnas Mägi.

„Leian, et programmi lisandunud Euroopa Aasta Auto 2012 võitjate Opel Ampera/Chevrolet Volt ning Toyota Prius Plug-In Hybrid’i näol on tegemist väga konkurentsivõimeliste ning täna turul saadaolevate täiselektriautodega võrreldes oluliselt laiemale sihtrühmale korda minevate sõidukitega. Oluliseks teguriks on nii nende sise- kui välismõõdud, mis on tänaste elektriautodega võrreldes suuremad,“ lisas Mägi.

“Opel Ampera/Chevrolet Volt on oma olemuselt pigem elektriautod, kuna vedavaks jõuallikaks on elektrimootor ning täiendavat sisepõlemismootorit kasutatakse vaid akude laadimiseks pikematel sõitudel. Laetavad hübriidautod võtavad inimestelt ärevustunde, mis kaasneb kordades väiksema sõiduulatusega täiselektriautodega,” selgitas Mägi. “Huvi laetavate hübriidautode vastu on olnud suur ning tänase uudise valguses tuleb teha kiireid otsuseid ja tõenäoliselt näeme lähiajal Eesti turul päris mitmeid uusi mudeleid. Toyota Prius Plug-In Hybrid tuleb Eestis müügile lähikuudel, Opel Ampera loodetavasti veel käesoleval aastal ning Chevrolet Volt aastal 2013,“ lisas Mägi.

„Laetavate hübriidide madalam toetusmäär võrreldes täiselektriautodega on meie meelest mõistlik, sest suurem eesmärk on ikkagi täielikult saastevabade sõidukite eelistamine. Kavandatavad toetusmäärad laetavatele hübriididele on piisavalt atraktiivsed, et inimene hakkaks tõsiselt kaaluma küll siiski veidi kallima, kuid samas oluliselt keskkonnasõbralikuma sõiduki kasuks,“ lisas Mägi.

Amserv on suurim autode jaemüügi ning teenindusega tegelev kontsern Eestis ja Lätis. Tema turuosa Eestis on 2012. aasta esimese nelja kuu jooksul 15,5 protsenti. Ettevõttel on kokku 14 esindust Tallinnas, Pärnus, Tartus, Paides, Viljandis, Riias, Ventspilsis ja Liepajas.

Kontsern esindab Toyota, Opeli, Chevrolet’, Hyundai, Peugeot’, Lexuse ja Saabi kaubamärke. Amserv müüs 2011. aastal 4364 uut ja kasutatud autot ning ettevõtte järelteeninduse külastuste arv ulatus üle 120 000.

Amservis töötab 480 inimest.