2007. aasta oli uute sõiduautode turul kõrghetkeks nii meil kui ka mujal Euroopas, kuid majandussurutise saabudes kukkusid müüginumbrid drastiliselt. Eestis tehti jõulisi pingutusi majanduse turgutamiseks ja nii hakkas meil uute sõiduautode müük juba mitu aastat tagasi uuesti ülespoole rühkima, kui samal ajal Euroopas see alles tammus paigal või oli nii mõneski riigis veel inertsist langemas. Näiteks 2012. aastal kasvas Eesti müük 12,5%, aga Euroopas langes 16,3%. Järgmisel 2013. aastal oli meil kasv 4%, aga Euroopas jätkus langus 1,7% jagu. Alles 2014. aastal hakkas Euroopas turg kosuma 5,7% võrra, aga Eestis näitas uute sõiduautode turg 7% kasvu.

Euroopas jätkub mullu alanud tõus, mida veavad suured turud nagu Saksamaa, Suurbritannia, Prantsusmaa, Itaalia ja Hispaania. Loomulikult on kogu Euroopas tärganud ettevaatlik optimism majanduse paranemisse, mis soodustab ka uute autode müüki, kuid samas võib suurte müüginumbrite taga riigiti leida ka erinevaid põhjuseid. Näiteks Saksamaal, Itaalias, Suurbritannias ja Prantsusmaal toimusid esimesel poolaastal suured allahindlused. Itaalias müüdi oma riigis toodetud Fiati keskmise allahindlusega 14%. Suurbritannias hakkas turg kosuma teistest suurtest riikidest varem ja analüütikute arvates suur kasv on saareriigis peagi pidurdumas. Drastilisi kasvuprotsente näitavad tänavu näiteks riigid, mis majandussurutise aastatel kannatasid enim, nagu näiteks Iirimaa, Portugal ja Hispaania.

Hispaanias toetab näiteks riik juba mitmendat aastat uute autode ostmist koristamaks turult vanu ja saastavaid autosid. Spetsiaalse programmi (PIVE) raames saab uue auto ostja 1500-2000 eurot toetust, kui annab ära 10 või enam aastat vana auto. Antud programm on tublisti turgutanud Hispaanias uute autode müüki. Aga kuna sellele programmile eraldatud rahad saavad suure tõenäosusega veel tänavu otsa, siis ilmselt taandub ka lennukas kasv autoturul.