Suveräänseks turuliidriks on sel aastal olnud Toyota, kes sama praktikat jätkas ka juunis, omandades 15% turust, teatas Eesti Automüüjate Liit (AMTEL).

Teisel kohal on stabiilselt läinud aasta turuliider Škoda, kümne edukama
reas järgnevad VW, Nissan, Honda, Peugeot, Ford, Subaru, KIA ja Hyundai.

Mudelitest olid populaarseimad Eestis registreeritud sõiduautod Mitsubishi
I-MIEV (105 autot) ja Toyota Avensis (95 autot).

Tarbesõidukite poolel oli tõus läinud aasta juuniga võrreldes poole väiksem, kui sõiduautodel ehk 15%. Turgu vedasid üles kaubikute osas Prantsuse tootjad Citroen ja Peugeot, vastavalt 39 ja 36 müüdud kaubikuga.

Suurte veoautode osas tegi Volvo 23-autose müügi, Scania 14 ja MANi 8 vastu.

Üldiselt jätkab Eesti autoturg tõusujoonel, millega me liigume enamus EU
liikmetega vastassuundades. Kreeka, Hispaania ja Portugali kõvas kukkumises autoturgude kõrval langeb ka vana Euroopa - Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia.

Eesti ei liigu ainsana üles, ka teistes Baltimaades, ning üldisemalt
Ida-Euroopas on sama trend. Majandussurutise aastate langused on olnud nii suured, et nendest jäänud tagajärgede likvideerimine elavdab autoturge nendes riikides.

Ilmselgelt kaalub vajadus täna üles ebakindluse tuleviku
ees. Eesti autoturu jaoks oleks EU riikidega võrreldav stabiilne tase umbes 20 000 uut sõiduautot aastas, mis tagaks vajaduste rahuldamise autode järelevning turu normaalse taastootmise.

"Loodame, et aasta-paariga, mis meil kulub oma autoturu stabiliseerimiseks, taastub ka EU üldiselt ning läheb taas tõusule, võttes siis ka meid positiivsel kursil kaasa," ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat.