"Viimastel päevadel on palju kõneainet pakkunud maksu-ja tolliameti nn jälitustegevus firmaautode käibemaksupettuste avastamisel. Kas taoline tegevus on seaduspärane või mitte, jäägu juriidiliselt pädevate inimeste ja organite otsustada, aga AMTEL tahaks hoopis rohkem tähelepanu pöörata faktile, et antud ebakompetentse seadusmuudatuse, mis sunnib maksuametit võimalikule seadusrikkumisele, võttis siiski rahandusministeeriumi ettepanekul vastu riigikogu," märgib liit.

AMTEL nendib, et äärmuslikke meetodeid sunnib maksu-ja tolliametit kasutama ilmselt asjaolu, et loodetud kümneid miljoneid, mida rahandusministeerium firmaautode käibemaksustamisega lootis riigikassasse kasseerida, ei paistagi laekumas. Seda ennustasid ette mitmed ettevõtlusorganisatsioonid, nende seas ka AMTEL.

“Juba paari nädala pärast on kõigil meil võimalus anda valimistel oma panus, et tulevikus võetakse vastu seadused, mis reaalselt töötavad ning mille täitmist on võimalik mõistlikult ka kontrollida. Käibemaksuseaduse viimane muudatus on selge näide, milliseid seadusi ei peaks rakendama. Alternatiivid olid ja on olemas. Ametist lahkuv Riigikogu andis oma tegevuse lõpus uuele koosseisule head eeskuju - kodanikualgatusest sündinud Maksukorralduse seadusemuudatus,” kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

Maksuamet kontrollib alates eelmisest nädalast ettevõtete sõiduautode kasutamist mitte enam ainult paberil vaid ka tänavatel – kas ja kui palju tehakse nendega erasõite ning kuidas neid deklareeritakse.

„Maksu-ja tolliametil puudub võimalus valida, milliste maksuseaduste täitmist me kontrollime ja milliste täitmine jääb vabatahtlikuks. Oleme viimasel kolmel aastal mitmelt korral pidanud selgitama, miks varem pole nõutud maksudega seotud seaduste täitmist. Nii oli see üle piiri veetava salakütusega, spordistipendiumidega, kallihinnaliste kasutatud autodega, kütusega ja mitmete muude teemadega. Või laseme ka autode käibemaksuseadusel minna esialgu mõned aastad omasoodu? Ja siis kunagi keegi võtab selle teema ette ja avastab, kui keeruline on olukorda muuta. Parem räägime siis kohe, seaduse teisel rakenduskuul enne kui vaatlustega jätkame selle autode ja käibemaksu deklareerimise ning kontrolli teema lõpuni selgeks koos rahandusministeeriumi, ettevõtjate ja vajadusel ka õiguskantsleriga," selgitas maksu- ja tolliameti peadirektor Marek Helm.