Eesti kõige õnnetum mees on ilmselt Saaremaa Laevakompanii (SLK) omanik, ärimees VjatsŠeslav Leedo. Laevakompanii on majandusraskustes, piletihinnad on kõrged, riik ei taha raha juurde anda ja kõik kiusavad teda lisaks nii või teisiti. Lisaks kummitab Leedo tegemiste kohal riigi jube plaan saare ja mandri vahele sild ehitada, sest selle mõttetu betooni valamine tulevat soodsam kui tema parvlaevaühendus.

Ja äri ei saa kuidagi käima. Tükk pusimist ja villa ei miskit. Nüüd küsib Leedo riigilt järgmiseks aastaks ligi poole rohkem raha. Mis sa viimases hädas teed. Viimase kolme aastaga võttis Leedo ühest firmast 18 miljonit krooni dividende. Seda on vähe. Ka Leedo firmal Holostovi Kinnisvarahaldusel, mis rendib SLK-le Kuressaares kontoripinda ning parvlaeva St Ola ei lähe hästi. SLK maksis firmale mullu 15,5 miljonit krooni. Holostovi Kinnisvarahaldus on viimasel kolmel aastal teeninud ligi 50 miljonit krooni. Firma jaotamata kasumi real seisab 38,9 miljonit krooni. Liiga vähe.

Lisaks sellele on Leedol firma Saare Finants, mis rendib SLK-le parvlaevu Scania, Regula ja Ofelia. Mullu maksis SLK Saare Finantsile üle 25 miljoni krooni. Saare Finants on viimasel kolmel aastal teeninud ligi 36 miljonit krooni kasumit. Selles on jaotamata kasumit 34,5 miljonit krooni. No mis sa oskad öelda. Nii väikse kasumi juures tulevadki ju raskused varem või hiljem. SLK kulud on viimase nelja aastaga kasvanud ligi 40 protsenti. Kulutused kütusele suurenevad, palgad kerkivad, sadamatasud kasvavad. Katsu sa majandada, kui kümne aasta jooksul oled riigilt saanud vaid 600 miljonit krooni.

Ja veel. Leedo suutlikkus Saaremaal äri teha on üldse hinnatav. Katsu ise Saaremaal äri alustada. See on võimatu, kui pole suurte härrade heakskiitu. Aga Leedo suudab. Läbi raskuste. Ent muidu on õnnetu mees see Leedo. Valel ajal sündinud. Riik võiks Leedo kiusamise lõpetada.