Peaminister rõhutas tänasel valitsuse pressikonverentsil, et ta pole veendunud, et firmaautode probleemi saab kosmeetiliste muudatustega nüüd kiirkorras lahendada ja ka riigikogu koalitsioon lubas selle juurde tagasi tulla, vahendab BNS.

"Eeldan, et rahandusministeerium on püüdnud eelnõu paremaks teha. Eeldan, et sel korral kaasatakse ettevõtjaid eelnõu valmimisse. See võib saada kooskõlastuse ja võib ka mitte," ei soovinud Ansip sündmustest ette rutata.

Samas saab Ansip ministeeriumi murest aru, sest eelnõu abil loodeti paisutada eelarvet 24 miljoni euro võrra. Kui seda maksusoodustust ei kaotada, tuleb riigikogul leida see raha täiendavate tulude või kulude kärpimise abil.

Rahandusministeerium saatis eile ministeeriumidele ja partneritele kooskõlastamiseks täiendatud eelnõu autode käibemaksu tagastamise piiramiseks ja kavatseb selle riigieelarve vajadustele viidates veel sellel aastal riigikokku viia.

Rahandusminiser Jürgen Ligi põhjendas eelnõu turbomeetodil uuele ringile saatmist sellega, et maksumuudatustest on järgmisest aastast tulu riigieelarvesse juba plaanitud ja riigikogu ei saa eelarve menetlemise käigus valitsussektori eelarvepositsiooni halvendada.

Ärilehega vestlenud ettevõtjate esindajad on tunnistanud, et eelnõus tehtud muudatused on kosmeetilised.

Eelnõu järgi puudutab 50-protsendine sisendkäibemaksu mahaarvamise piirang ainult neid sõiduautosid, millega tehakse nii töö- kui erasõite. Ministeerium rõhutab jätkuvalt, et erasõitude tegemisel ei ole 100-protsendiline tagastus õigustatud.

Tulumaksuseadusest jäeti välja erisoodustust puudutavad muudatused. Kehtima jääb praegune kord, kus tööandja sõiduauto kasutamisel on erisoodustuse hind 256 eurot kuus, millelt tasutakse nii tulumaks kui ka sotsiaalmaks.

Lisaks tõsteti töötaja isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise hüvitise maksuvabastuse piirmäära 256 euro asemel 300 euroni. Piirmäär on püsinud muutumatuna alates 2009. aastast, mil see oli 4000 krooni kuus. Ministeerium märkis, et arvestades kütusehindade vahepealset tõusu ei võimalda see  enam endises mahu töösõitude hüvitamist.