Lõppeva suve kõige kuumematel päevadel sain ebameeldiva üllatuse osaliseks. Mu auto kliimaseade puhus salongi vaid saunaõhku. Pöördusin Škoda ametlikku teenindusse. Seal on asjalikud inimesed ja hea atmosfäär. Auto vaadati üle, jahutussüsteemi testiti värvainega ja diagnoositi leke. Kuulsin, et vahetada tuleks “A/C toru” ja sellega koos ka radiaator, sest ilma ei saa. “Ja kui palju see kõik kokku maksab?” “Umbes 450 eurot koos vahetusega.”

Neil hetkedel vaed, miks selline asi pidi just praegu juhtuma. Aga Škoda-inimesed olid osavõtlikud ning lubasid tehasest küsida, kas töödele saab teha väikese hinnaalanduse. Paari nädalaga selgus, et tšehhid polnud sellega nõus.

Omasin mõningasi kogemusi nn B-varuosadega, mis on tunduvalt soodsamad kui tootjatehase A-varuosad. Hinnavahe võib olla mitmekordne. Veidi surfamist internetis, mõned telefonikõned ja leidsingi Hiiult ettevõtte, mis ainult jahutussüsteemidega tegelebki. Sealt pakuti, et kliimaseadme saab korda umbes 200 euro eest. Olles juba mõnda aega lahtiste akendega sõitnud, viisin auto lõpuks Hiiule. 200 eurot matsin juba mõttes maha. Ent autole järele minnes selgus jahmatav tõde: jahutusspetsid olid kliimaseadme üksipulgi läbi uurinud ning kinnitasid, et leket pole! Milleks vahetada ära radikas, mis on täiesti terve? Jahutussüsteem täideti külmaainega, kliima hakkas eeskujulikult tööle ja töötab tänaseni.

Hiiul kulus mul vaid 60 eurot.

Hea lugeja, kirjelda oma kogemusi auto remontimisel autoesindustes. Ootame kommentaare antud artikli kommentaariumisse või aadressile rahvahaal@delfi.ee.