Ärileht kirjutas täna, et mai keskel Tallinna kesklinnas juhtunud õnnetus, kus kehtiva liikluskindlustuseta BMW juhi süül sai vigastada 14 inimest ja mille tõttu vajab remonti ka sõiduauto Mercedez-Benz, tõstis taas päevakorda eelmisel aastal kehtima hakanud liikluskindlustuse seaduse.

Seaduses on säte: kui sõiduki kindlustuspoliis saab läbi, rakendub automaatne sundkindlustus 12 kuu möödudes.

Avarii põhjustanud BMW-l oli kindlustus katkenud kuu enne õnnetust ja kuigi kahju peab esialgu hüvitama viimase poliisi väljastanud kindlustusselts PZU Kindlustus, nõutakse see raha hiljem sisse süüdlaselt.

LKF-i uuringust selgus, et umbes kolmandik kindlustamata sõiduki juhte pole isegi teadlikud, et neil pole kindlustust. „Seaduskuulekad kindlustusvõtjad maksavad seetõttu kõrgemat kindlustusmakset, kindlustamata sõidukiga õnnetuse põhjustanud inimesed satuvad majanduslikesse raskustesse või rikuvad üleüldse oma elu,” ütles Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse.

Kas praegu kehtiv kord peaks säilima või tuleks kehtestada selline variant nagu Soomes ja Rootsis, kus automaatne kindlustuskaitse rakendub kohe, kui sõiduk on jäänud kohustusliku kindlustuseta või on Eestile parem mõni muu lahendus?

Avalda oma arvamust kommentaariumis!