Teede- ja sideministeerium on Saaremaa Laevakompaniile (SLK) aastaseks dotatsiooniks välja pakkunud 75 miljonit krooni “Ministrina arvan, et see on piisav summa,” nentis Ansip neljapäeval valitsuse väljasõiduistungil ajakirjanikele.

Aastane dotatsioonisumma on siiani olnud 86 miljonit. “Kui me arvestame, et Sõru-Triigi ja Vormsi liinid on ära läinud, siis hinnanguliselt võiks nende liinide maksumus olla 11. miljonit krooni,” märkis Ansip.

SLK aga on küsinud aastaseks dotatsiooniks 105 miljonit krooni. “Kuid see ei sisalda veel kasumit — selle summa suurus praegu majandusministeeriumile veel teadmata,” lisas Ansip.

“Kui mõelda siin mõnele varasemale eellepingule, siis see võib olla 10 protsenti kapitali tootlikkusest,” seletas minister. “Kui hinnata kapitaliks 400 miljonit, siis võiks see näiteks olla 40 miljonit. Kui paneme 105-le 40 otsa saame, juba 145 miljonit. Ja see 105 miljonit ei sisalda ka kütuse aktsiiside ühtlustamisest tulenevat hinnatõusu, SLK on selleks küsinud 18 miljonit krooni. Meie arvutuste järgi kuluks selleks vaid 1,5 miljonit krooni.”

Igal riigil peab olema oma väärikus, kui niimoodi raha välja pressitakse, leidis Ansip, kelle hinnangul ületavad SLK nõudmised igasuguse mõistlikkuse piiri. “Endast lugupidav riik ja tema rahvas ei saa sellise käitumisega nõustuda,” sõnas ta.

Ansip avaldas siiski lootust, et riik jõuab SLK-ga peetavatel läbirääkimistel tulemusteni, kuigi iga järgmine läbirääkimine ettevõttega algab tema sõnul sealt kus eelminegi.

Ansip peab väga kahestusväärseks, et ühe firma suvast sõltub kahe maakonna inimeste maismaaga ühenduses olemine. Majandusminister võrdles olukorda missivõistlusega, kus kandidaadid jalutavad ettevõtja eest läbi. “See on täiesti väär. Ettevõtja ei saa olla see, kes hakkab valima lõppvooru pääsejaid,” lausus Ansip.