“Mulle pakuti poole vähem palka ja kehvemaid tingimusi, millega ma ei saanud nõustuda,” ütles eile veel Tallinna Sadama D-terminalis Estline’i kassas istunud Ingrid Saarkopli. Ta ütles, et temaga koos andsid päev varem eitava vastuse kõik 15 müügiosakonna töötajat.

Rootsi keelt tööoskuste tasemel valdav naine ütles, et Hansateesse tööle minnes poleks tal enam kindlat töökohta, vaid üks päev tuleks olla D-terminalis, teine kesklinna kontoris ja siis hoopis Paldiskis. Saarkopli kinnitas, et tegu pole mingi protestiaktsiooniga, vaid lihtsalt soovimatusega halvendada oma töötingimusi.

Estline’i personaliosakonnast öeldi, et töötajate läbirääkimised Hansatee Grupi juhtidega peaksid lõppema selle nädalaga. Osale töötajaist polnud Hansatee eilseks veel tööpakkumist teinud.

Üldse peaksid ettepaneku jätkata Hansatees saama 80 protsenti Estline’i laevapersonalist ja umbes pooled kaldatöötajaist. Palgaerinevused ulatuvad 500 kroonist mitme tuhande kroonini. Kõige suuremad käärid on kaupluse, restorani ja köögi juhtkonna töötasudes, mis olid Rootsi-liinil kuni neli tuhat krooni kõrgemad kui Hansatee laevadel.

Ametiühing pole kaebusi saanud

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu juht Jüri Lember ütles, et ametiühing pole kaebusi Estline’i töötajailt seoses laevade Hansateele üleminekuga saanud. Ta ütles, et on kohtunud Hansatee esindajatega kolm korda, viimati eile, ja jõudnud nii mõneski asjas kokkuleppele. Ametiühingu esindajate üks nõue puudutas Estonia katastroofi üle elanud inimeste tööle edasi jätmist, teine aga katseaajast loobumist, millega Hansatee ka nõustus. Kuna aga Estline’iga lõpeb tööleping poolte kokkuleppel, ei saa Lemberi sõnul nõuda sama palga säilitamist, ehkki tema hinnangul oleks see õige. “Hansatee võttis üle laevade rendilepingud ilma igasuguste muude kohustusteta,” märkis ta.

Estline’i tegevjuhi kohuseid täitev turundusdirektor Marje Braunbrück kinnitas eile Rootsist, et kaugeltki kõik töötajad ei võta Hansatee tööpakkumist vastu ja et enamasti on selle põhjuseks senisest väiksem palk. “Meil olid palgad tõesti mõnevõrra kõrgemad, kuid ka öösel töötamine on raskem kui päevasel ajal,” selgitas ta.

Hansatee rakendab oma palgasüsteemi

Hansatee Grupi juhatuse esimees Enn Pant ütles, et Hansateel on oma palgasüsteem, mida ei ole kavas Estline’i pärast ümber tegema hakata. “Midagi pidi selles firmas ju viga olema, kui nad omadega välja ei tulnud,” lisas ta.

Braunbrücki sõnul tuleb ümber teha ligi seitse ja pool tuhat piletibroneeringut uueks aastaks, sest muutub ka laevade sõiduplaan.

26. detsembrist hakkab väiksem kahest varem Tallinna–Stockholmi liinil sõitnud laevast Baltic Kristina väljuma Paldiski sadamast. Juba praegu broneerivad uueks aastaks Rootsi sõiduks pileteid Hansatee kassad.

Sirje Niitra