Kuu ajaga müüsid jaekaupmehed USAs 375 miljoni dollari eest kellasid, selgub uuringufirma NPD Groupi uuringust. Seda on 11% mullusest vähem.

Enim ohus on vähem kui 1000 dollarit maksvad kellad, kuna selles hinnaklassis on tarbijad näidanud enam huvi Apple Watchi ostmise vastu, ütles NPD Groupi luksusturu analüüsijuht Fred Levin. 50-999 dollarit maksvate kellade müük tegi juunis suurima languse.

Apple Watch ei ole kellamüügi languse ainus põhjus. Odavamad moebrändid kannatasid, kuna jaekaupmehed ja kaubamajad tegid neile suuremaid allahindlusi. Nende ostjate turg on küllastunud.

Apple keeldub avaldamast kellamüügi informatsiooni. See jätab vaid hinnangulise võimaluse, kuna investoritel ja analüütikutel on oma prognoosid. Raskem on arvestada selle mõju 50 miljardi dollarilisele Šveitsi kellatööstusele. Swatchi üks leiutajatest Elmar Mock ütles märtsis, et Apple võib tuua neli sajandit kestnud tööstusharus kaasa jääaja. Arvutitootja on juba raputanud oma iTunes tarkvaraga muusikaturgu ja iPhone’iga pühkinud minema Nokia domineerimise.

Aprillis tutvustas Apple kolme kellamudelit, mille hinnad algavad kõige väiksemate võimalustega kella 349 dollarilisest mudelist kuni 18karaadise kullaga kaetud 17 000 dollarit maksva mudelini. Ettevõte teatas 22. juunil, et kellade müük ulatus kolme kuuga kuni juunini 950 miljoni dollarini. See viitab, et Apple müüs vähemalt 1,9 miljonit kella, kui keskmine hind oleks olnud 499 dollarit. NPD hinnangul müüdi USAs juunis traditsioonilisi kellasid 927 500 tükki.

Traditsioonilised kellatootjad on avaldanud arvamust, et Apple’i sisenemine turule ei kujuta endast ohtu ja hoopis toob noored inimesed üldse kella ostma, mis tähendab pikaajalist kella kandmise traditsiooni teket.