Autojuhid hakkavad maksma liitri 95-oktaanarvuga pliivaba bensiini eest 2,14 dirhami ehk 0,53 eurot liitri eest. Praegu maksab liiter bensiini 1,72 dirhami ehk 0,42 eurot.

„See paistab Pärsia lahe maade seas ambitsioonika reformina, mille põhjustasid madalamad nafta hinnad,“ ütles Capital Economicsi arenevate turgude analüütik William Jackson. „AÜE on hea stardiga. Nad võivad kinnitada investoritele, et niipea tõenäoliselt riigi eelarvepositsioon ei halvene.“

Praegu makstakse bensiini tarbimisele Araabia Ühendemiraatides peale. Riigi energeetikaminister Suhail Al Mazrouei ütles veebruaris, et aastakümne jooksul on kulunud subsiidiumiteks keskmiselt miljard dollarit aastas.

98-oktaanarvuga bensiin hakkab maksma 2,25 dirhamit (0,55 eurot) liiter ja 91-oktaanarvuga bensiin 2,07 dirhami (0,51 eurot). Seevastu diisli hind kukub 29%, 2,05 dirhamile ehk 0,50 eurole liitrist.

„Ma maksin täispaagi eest 99 dirhami ja sellest jätkub umbes nädalaks,“ ütles Dubais Emirates National Oili tanklas Ford Escape’i tankinud panga müügiesindaja Kavitha Ponnambalam. „Nüüd pean ma selle eest maksma 130 dirhami. See lööb mu eelarvet.“

Energeetikaministeeriumi hinnakomitee juht Matar Alneyadi ütles, et odavam diisel vähendab tööstuse, laevanduse ja transpordi kulusid.

USA autoorganisatsiooni AAA andmetel maksab USAs bensiin 0,83 dollarit ehk 0,75 eurot liitrist. Kataris maksab bensiin 0,26 dollarit (0,24 eurot) ja Kuveidis 0,21 dollarit (0,19 eurot) liiter. Saudi Araabias maksab bensiin 0,15 dollarit (0,14 eurot) liiter. Maailmas maksab bensiin GlobalPetrolPrices.com andmetel keskmiselt 1,10 dollarit ehk 1 euro liiter.

Araabia Ühendemiraatides puudub tulumaks ja ka käibemaks. Kütuse subsiidiumite kaotamisega soovib valitsus muuta majandust konkurentsivõimelisemaks.

Taksojuhid on bensiini hinnatõusu pärast mures. Dubais on ligi 4000 riigile kuuluvat taksot. „Kui bensiini hind läheb üles, käib meie äri alla,“ kaebas taksojuht Fayaz Ahmed. Tema sõnul hakkavad paljud inimesed sõitma busside ja rongidega.