Eelmisel aastal asutatud Euro Shipping ostis Silja Line?i tütarfirmalt SeaWind Line laeva Star Wind, mis nimetati ümber Vironiaks. Laev sõidab praegu Saaremaa Laevakompanii (SLK) tütarfirma käsutuses Kotka-Sillamäe liini. Vironia ei jää aga firma viimaseks ostuks.

?Võimalik,? vastas Arakas küsimusele, kas on kavas veel välja rentimiseks laevu osta, lisades, et täpsematest plaanidest on vara rääkida. ?Firma on alles alustanud.?

Laevad juba leitud

Tomingas lisas siiski, et paar potentsiaalset investeeringuobjekti on firmal hetkel olemas. Arakase sõnul sõltub Euro Shippingu edasine areng turunõudlusest, kuna laevaomaniku huvi on pikaajaline partnerlus. ?Oluline on, et Eesti operaatoritel oleks tahtmist ja ambitsiooni kasvada, nagu see on viimastel aastatel toimunud. Euro Shippingu kaugematest plaanidest on täna veel vara rääkida.?

Saaremaa Laevakompaniil on tahtmist ja motivatsiooni kasvada viimasel ajal olnud. Läbi tütarettevõtete on avatud Mõntu-Ventspilsi ja Kotka-Sillamäe liinid. Lisaks on SLK tegelenud laevade rentimisega Eestisse ja mujale.

SLK juhatuse esimees Tõnis Rihvk ütles, et Eesti vetes sõitvate laevade järele on kogu maailmas suur nõudlus. Selle tingivad suuresti asjaolud, et laevad on ehitatud ning kohandatud rasketele tingimustele vastavateks, olgu need siis jääolud või keeruline navigatsioon tingituna veetasemest või laevakanali kitsusest.

?Vana kala? laevandusäris, Tallinki nõukogu esimees Toivo Ninnas ütles, et Euro Shippingu äriidee võib olla laeva ostmine ja välja rentimine eeldusel, et rentnik selle mingil hetkel välja ostab. ?On firmasid, kes tegelevadki laevade ostu ja müügiga. Õigel ajal osta ja müüa ? see ongi nende tuluallikas,? ütles Ninnas.

Uue laevaliini avamisel on opereetoril tema sõnul mõistlik laev rendile võtta. Aga kui liin on juba n-ö sisse töötatud, siis tasub laev ka välja osta. ?Tallinkil olid ka algul laevad rendil, aga pärast saime aru, et laevad on vajalikud, ja ostsime nad välja,? rääkis Ninnas.

Esimene laev

?? Euro Shippingu esimene laev Vironia on nn ropax tüüpi laev, mis mahutab rohkem kaupa ja vähem reisijaid. Kasutati nii omavahendeid kui võõrkapitali. 1977. aastal Norras ehitatud alus on 158 meetrit pikk ja 21,6 meetrit lai. Varem on laev sõitnud liinil Turu-Stockholm ja Tallinn-Helsingi.