Arendaja 13 aastat kestnud Kalaranna menetlusest: niivõrd reguleeritud planeeringut pole Tallinnas enne nähtud

 (6)
Millal pääseb taaskord normaalselt mere äärde?
Kalaranna
KalarannaFoto: Lena Tsõganova

13 aastat väldanud Kalasadama ümbruse detailplaneering kehtestati viimaks läinud nädalal. Ala omaniku, kinnisvaraarendaja Pro Kapitali juhatuse esimehe Allan Remmelkoore sõnul kujuneb Kalaranna arenduse maksumuseks 40-50 miljonit eurot.

"Nüüd hakkame ette valmistama arhitektuurikonkurssi. Kokku tuleb panna tingimused ja arendajapoolsed sisendid ja läbi käia need ka linnaplaneerimisameti ning arhitektide liiduga. Lähikuude jooksul saame loodetavasti konkursi välja kuulutada," rääkis Remmelkoor Ärilehele.

"Meie soov on loomulikult võimalikult ruttu seda piirkonda arendama hakata, see protsess on väga kaua kestnud," rääkis Remmelkoor, viidates asjaolule, et Pro Kapital on ligi kümnehektarilise Kalaranna maa-ala omanik olnud juba 15 aastat, millest 13 aastat on kulunud detailplaneeringule. "Eks nii need protsessid sellistes piirkondades kulgevadki. Nüüd püüaks aga vaadata edasi, mitte enam niiväga tagasi."

Remmelkoor kinnitas, et alale on kehtestatud linna poolt ranged nõudmised. "Ma ütleks, et niivõrd detailselt reguleeritud planeeringut ei ole Tallinna linnas enne kehtestatud. Arhitektuurikonkurss peab nendega arvestama - mingit mänguruumi arhitektidel ikka on, aga väga suur osa üldalade ja hoonestuse regulatsioonist on planeeringusse sisse kirjutatud."

Seotud lood:

Maa-ala sihtotstarbe jaotub selliselt, et 10 protsenti on ette nähtud äritegevuseks, ülejäänud elamumaaks.

Praegu on maa-ala ka täielikult metallaiaga piiratud ning tegelikult jalutajad mere äärde ei pääse - seda saab teha ainult Kalasadama linnapoolsemast otsast. Küll aga lubas Remmelkoor, et kui 60 päevane detailplaneeringu vaidlustamise periood läbi saab, siis tekitatakse lisasissepääsud kohtadesse, kuhu viivad jalakäijate ülekäigurajad. "Üks Patarei-poolsesse ossa ning teine Jahu tänavalt otse alla tulevast osast."