ÄRILEHT MADRIIDIS | Eestlased ja soomlased asuvad maineka ettevõtte abil ühist lennujuhtimise süsteemi looma

 (3)
Kolmepoolne lepe sõlmiti Madriidis.
Kolmepoolne lepe sõlmiti Madriidis.Foto: erakogu

Suurenenud lennuliikluse ja Ühtse Euroopa Taeva programmist tulenevate nõuete täitmiseks sõlmisid Eesti ja Soome lennuliiklusteenistused Madriidis lepingu üleilmselt tuntud transporditehnoloogia ettevõttega Thales ühise TopSky lennujuhtimissüsteemi loomiseks Eesti ja Soome vahel.

Eestlaste ja soomlaste vahel sõlmitud leping võimaldab dünaamilist piiriülest aeronavigatsiooni teenuse osutamist ja on osa Eesti ning Soome ettevõtete vahelisest FINEST programmist.

Soome lennuliiklusteeninduse (ANS Finland) tegevjuht Raine Luojus tõi välja, et Eesti ja Soome lennuliiklusteenistused on alates 2005. aastast teinud koostööd erinevates valdkondades, mistõttu on FINEST programm koostööle loogiline jätk.

"Meil on sarnane ajalooline ja kultuuriline taust, kuid peame tugevdama oma positsiooni Soome lahe piirkonnas. Praegu kasutavad EANS (Lennuliiklusteeninduse AS - toim) ja ANS Finland mõlemad sarnaseid, kuid sõltumatuid TopSky süsteeme," märkis ta.

Eesti ja Soome ettevõtete vahelise programmi FINESTi eesmärkide saavutamiseks on nõutav ühine lennuandmete töötlemise süsteem, mida hakkame koostöös Thalesiga looma, selgitas Luojus.

Lennuliiklusteeninduse AS-i tegevjuhi Tanel Rautitsi sõnul on FINEST programmi puhul tegu kahepoolse koostööprogrammiga EANS ja ANS Finland vahel, mille eesmärk on tagada dünaamiline, kuluefektiivne ja konkurentsivõimeline piiriülene aeronavigatsiooni teenuse osutamine õhuruumi kasutajatele.

Seotud lood:

"Teisisõnu teeme koostööd selle nimel, et vajadusel oleks võimalik Eesti lennuliiklust juhtida Soome lennujuhtide poolt ning vastupidi," selgitas Rautits.

Ta lisas, et programm pakub paindlikkust erineva liikluskoormusega tööperioodide ajal, tagab teenuse osutamise jätkusuutlikkuse ning toob kaasa kuluefektiivsuse ja parandab õhuruumi kasutajatele osutatavat teenust.

Thalesi lennuliikluse korraldamise valdkonna viitsepresident Jean Ferré sõnul muudab kasvav õhusõidukite arv lennuliikluse korraldamise keerulisemaks ja nõuab tihedamat koostööd lennunduse sidusrühmade ja eriti aeronavigatsiooni teenuste osutajate vahel.

"Sõlmitud leping näitab, et EANS ja ANS Finland töötavad süstemaatiliselt turu väljakutsetele vastamiseks. Mul on hea meel, et saame mõlema organisatsiooniga koostööd teha, et pakkuda ühte TopSky ATC süsteemi, mis võimaldab kontrollida nii Soome kui ka Eesti õhuruumi," ütles Ferré.

EANS on Eesti Vabariigi Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse kuuluv, kaasaegne ja dünaamiliselt arenev ettevõte, mille põhitegevuseks on kohalike ja rahvusvaheliste lendude korraldamine Tallinna lennuinfopiirkonnas.

ANS Finland vastutab Soome õhuruumi kasutamise ning lennutranspordi korraldamise teenuste osutamise eest Soome lennujaamades ning õhuruumis tervikuna. Teenused hõlmavad Soome õhuruumi haldamist, lennunduse otsingu- ja päästeteenuseid ning lennuliikluse voogude juhtimist.

Thales on rahvusvaheline liider lennunduse, kosmose, kaitse, julgeoleku ja transpordi tehnoloogia valdkonnas. Maailmatasemel tehnoloogia, 65 000 töötaja kombineeritud kogemus ja tegevus 56 riigis on muutnud Thalesi oluliseks osapooleks, et tagada avalikkuse turvalisus, kaitsta olulist infrastruktuuri ja riikide julgeolekuhuve kogu maailmas.

Kolmepoolne leping sõlmiti 12.-14. märtsil Madriidis toimunud maailma suurima lennuliikluse konverentsil ATM Congress 2019.

Milline Eesti tippsportlane pole kunagi pruukinud dopingut?


Tänud vastamast ja head loosiõnne!