Lugtmeijer ütles, et logistika ja transport on oluline osa Eesti majandusest, andes SKP-st koguni 16%. Valdkonnas töötab ligi 33 000 inimest ning see toob aastas riigile sisse 2,55 miljardit eurot. Samas võiks olukord olla tunduvalt parem.

Kümne aastaga on Läänemere idaosa sadamaid läbiv kaubamaht kasvanud pea kaks korda, 172 miljonilt tonnilt 344 miljonile. Samas on Tallinna sadam piirkonna kümne suurema sadama arvestuses langenud teiselt kohalt seitsmendaks. „Sadamad on Eestis igal pool teinud suuri pingutusi ja investeeringuid. Probleem ei ole nendes. Asi on aetavas poliitikas, puuduvas ambitsioonis, eesmärkide puudumises."

Riigijuhid ja ettevõtjad peaksid maha istuma ja koostööd tegema, et Eesti ja eriti Tallinna sadama positsioon taas tõuseks. 

Ühe võimalusena näeb ta ka sadamate andmist kohaliku omavalitsuse haldusalasse. „Siis tunnevad kohalikud omavalitsused enam vajadust sadamatega koostööd teha. Hollandis on see justnimelt nii," ütles Lugtmeijer.