Asjatundja hinnangul on Tesla juba enne Berliini gigatehase rajamist kütnud Euroopa autotootjate jalgealuse kuumaks

 (45)
Euroopa Elektriautode Liidu peasekretär Philippe Vangeel
Euroopa Elektriautode Liidu peasekretär Philippe VangeelFoto: Rauno Volmar

Mõned nädalad tagasi Eestit külastanud Euroopa Elektriautode Liidu juht Philippe Vangeel ütleb, et Tesla avaldab juba praegu Euroopa autotööstustele suurt survet, kuna suudab elektriautode tellimusi Euroopa konkurentidest oluliselt kiiremini täita.

„Nad on juba oma Mudel 3 müüginumbritelt osadest Euroopa automarkidest mööda läinud,” põhjendas Vangeel, miks USA päritolu elektriautode tootja on juba oma Euroopa konkurentide jalgealuse kuumaks kütnud.

Elektriautode tootmise üks võtmeküsimusi, mille lahendamisega kõik autotööstused praegu tegelevad, on mõistlik tarneperiood. „Just seda Tesla praegu teebki,” tõdes Vangeel. Nimelt ei pea Tesla autode tellijaid nii kaua selle auto järele ootama kui suurema osa Euroopa autotootjate omad.

Euroopa Elektriautode Liidu juhi sõnul ei iseloomusta see trend mitte ainult Euroopas, vaid kogu maailmas toimuvaid arenguid. „Seda on ka USAs näha – ka seal on Tesla mudelid enim müüdud elektriautod,” märkis Vangeel.

Ajakirjaniku küsimuse peale, kui kiiresti võiks Tesla oma gigatehase Berliinis püsti panna ja kui reaalne on, et sellega saadakse ühe aastaga hakkama, tõdes Vangeel, et ta ei oska sellele küsimusele vastata.

„Nad ehitasid hiljuti gigatehase ka Hiinas. Seal pandi see väga lühikese ajaga püsti, erakordselt lühikese ajaga!” ütles Euroopa Elektriautode Liidu juht. Tema sõnul suutis Tesla Shanghai gigatehase rajada väga soisele maa-alale vähem kui kümne kuuga. „See on hullumeelne!”

Seotud lood:

Paar nädalat tagasi kinnitas Tesla tegevjuht Elon Musk Saksamaal viibides seda, mida oli kuluaarides juba pikalt sosistatud – et 2003. aastast tegutsev elektriautode tootja on pannud oma Euroopa gigatehase asukoha paika ning selleks on valitud Saksamaa pealinn Berliin.

Tesla on varasemalt välja öelnud, et soovib juba 2021. aastast teha algust Tesla Mudel 3 ja sportauto Mudel Y masstootmisega Euroopas. Selleks ajaks peaks siis ka Berliini tehas, kuhu on lisaks toomisele plaanitud ka piirkondlik teadus-arenduskeskus, valmis saama.

Viimased pool nädalat on Tesla olnud üleilmse meedia tähelepanu keskpunktis tänu oma pikap-veoki CyberTruck maailma esmaesitlusele, kus autotootja põrus täielikult, kuna suutis purustada kogu maailma silme all autoaknad, mis pidid olema soomustatud klaasist.

Kuigi Tesla aktsia langes selle jandi peale ja palju kriitikat sai ka auto disain, teatas Musk kaks päeva pärast auto esitlust, et ettevõte on saanud juba 146 000 küberveoki tellimust.