Kuldse Naelani püüdlevad reklaamid teada

KRISTIINA TAMBERG

Oü Eesti Reklaamiauhind avalikustas eile Kuldse Naela auhinnale kandideerivatest reklaamidest finaali pääsenud.

Eesti Kultuuriauhinna esindaja Tomi Saluveeri sõnul võistles 19 agentuuri ja üksiküritajat, kes esitasid kokku 127 tööd.

Nii zhürii kui reklaamitarbijate valitud võitjad neljas kategoorias saavad 12. detsembril klubis Hollywood auhinnaks Kuldse Naela.

Zhüriiliikme Hardi Volmeri kinnitusel selgusid zhürii lemmikud kiiresti. Tema hinnangul oli konkursile esitatud raadioreklaamide tase madalam kui telereklaamidel, kuid viimaste teostuses annab omakorda tunda eelarvevahendite nappus. "Kui TV-klippide puhul see aeg veel niipea ei jõua, siis trüki ja välireklaami tase küünib maailmatasemeni," hindas Volmer.

Zhüriisse kuuluvad Mare Pork, Hardi Volmer, Hagi Shein, Riina Sildos, Andres Jõesaar, Priit Hõbemägi, Raoul Kurvitz ja Jaanus Rohumaa.

Tänasest tutvustavad finaliste TV3, Raadio 2, õhtuleht, Eesti Ekspress ja Pühapäevaleht, et kõigil asjahuvilistel oleks võimalik teatada oma lemmikud.

Kuldne Nael on skulptor Tauno Kangro ja klaasikunstnik Heino Mäelti koostöös valmiv klaasist taies, millest on läbi löödud pronksist nael. Tauno Kangro sõnul on klaasis näha koobaltsinine punkt, mis "sümboliseerib seda, et igas reklaamis peab olema iva". Kangro kinnitas, et jälgib põnevusega, kes auhinnad saavad.

"Reklaam annab inimesele kunstilist haridust kas halvas või heas mõttes. Inimestel on reklaamid peas, nendest räägitakse. See näitab, kui tähtis on reklaam," rääkis ta. Kangro enda lemmikute hulka kuuluvad Largo apelsinimahla ja Rumba sigarettide reklaam Kuldse Trio osalemisel.

Oü Eesti Reklaamiauhind on moodustatud Eesti Turunduskeskuse ja Oü Eesti Kultuuriauhind eestvõttel.

Eesti Reklaamiauhinna juhatuse liikme Margus Hundi sõnul on uudne auhinnaprojekt käivitunud reklaamiala väärtustamiseks ning originaalreklaamide taseme tõstmiseks.

Teise juhatuse liikme Urmas Kõivu sõnul said kandideerida reklaamid, mida on sellel aastal kampaaniates kasutatud. Ta kinnitas, et Kuldse Naela auhinna väljaandmine on kavas muuta traditsiooniks.

Kuldse Naela idee on välja kasvanud vanarahva ütlusest "lõi nagu naelapea pihta", mis iseloomustab ka hästi teostatud reklaame.

Reklaamiagentuurid Bates Saatchi & Saatchi, Inorek & Grey ja Zoom esitasid reklaame kõikides võistluskategooriates - tele-, raadio-, trüki- ja välireklaamide kategoorias. "Et kõigis kategooriates võistles ainult kolm firmat, näitab, et firmad ei hakanud halba tööd esitama," rääkis Saluveer.

Reklaamikonkursi Kuldne Nael finalistid

Telereklaam

"Infoatlas" (Bates Saatchi & Saatchi)

"BIC" (AGE Reklaam)

"Kenoloto" (Division)

"Saku Originaal" (Division)

"HüVA toiduained" (Kontuur Leo Burnett)

"BalSnack/Vigur Krõps" (Kontuur Leo Burnett)

Raadioreklaam

"Hansapank/Lahtihüppekaart" (Inorek & Grey)

"Maksimarket/Valimisõigus on Lasnamäel" (Kontuur Leo Burnett)

"1184" (Bates Saatchi & Saatchi)

"Maanteeamet/ära joo ja sõida" (Brand Sellers DDB)

"Vana Tallinn" (Trust)

"Gustavsberg/Mul tilgub" (Idea)

Trükireklaam

"Rakvere Lihakombinaat/Näpi" (Brand Sellers DDB)

"Gustavsberg/Eriti väike vahe" (Idea)

"Hansa Venemaa Investeerimisfond" (Inorek & Grey)

"Dieetkohupiimapasta" (Division)

"Largo apelsinimahl/Eliksiir" (Division)

"Joon, mida armastan/J. P. Chenet" (IO)

Välireklaam

"Ofelia/Saaremaa viin" (Brand Sellers DDB)

"Radiolinja Eesti/Hüvasti pikad juhtmed" (Division)

"Rutiinivaba piim" (Division)

"Q-GSM/Räägi inimestega" (Zoom)

"ära löö last" (Zoom)

"Saku Rock" (Bates Saatchi & Saatchi)