Eesti riigi raudtee mudel, mis koosneb kolmest eraldiseisvast riigiettevõttest, pälvib kriitikat mitte ainult Eestis, vaid seda nimetatakse ebaefektiivse näitena ka rahvusvaheliselt. Riiklike raudtee-ettevõtete vertikaalne integratsioon oli Venemaal Sotšis toimunud rahvusvahelise ärifoorumi „Strateegiline partnerlus 1520” üks peamisi teemasid.

Eesti riigi omanduses on kolm raudtee-ettevõtet: Eesti Raudtee, mis tegeleb infrastruktuuriga, EVR Cargo, mis on kaubaveo ettevõte, ja Elektriraudtee, mis veab reisijaid. „Kõik need kolm ettevõtet tegutsevad justkui omasoodu, neil on oma nõukogud, mis ei kattu, nende vertikaalset integratsiooni ei ole. Toimuvad töökoosolekud ja nii edasi, aga iga ettevõte areneb nii, nagu tema õigeks peab. Üsna palju on hääli, mis ütlevad, et see ei ole kõige mõistlikum viis,” selgitas foorumile Eesti delegatsiooni liige Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann.

Loe veel, miks Eesti mudel ekspertidele ei meeldi ja kuidas Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann rünnakuid tagasi lööb.