Hange peatati kolmapäeval kella nelja paiku pärastlõunal kohtumäärusega, kuna üks pakkujatest, Atko Liinid esitas kohtusse vaidlustuse, ütles Kohtla-Järve abilinnapea Viktoria Tsventarnaja BNS-ile.

Tema sõnul on linnavalitsusel plaanis Atko Liinide kaebus vaidlustada.

Ettevõte esitas varem kaebuse vaidlustuskomisjonile, väites, et "vedaja on kohustatud kasutama kontaktivabal kiipkaardil põhinevat piletimüügisüsteemi, mis peab võimaldama müüa pileteid mobiiltelefoni kaudu", kuid turul tegutsevad mobiilioperaatorid vastavat teenust ei paku.

Samuti peab vedaja ehk bussijuht linnavalitsuse nõudel kontrollima pidevalt sõitjate sõiduõiguse olemasolu, kuid ettevõtte arvates ei ole bussi sõidugraafikus püsimiseks võimalik kasutada sisenemiseks ja väljumiseks vaid esiust.

Komisjon jättis otsuse läbivaatamata, kuna linnavalitsuse hinnangul ei olnud septembri alguses esitatud vaidlustus tähtaegne. Linnavalitsus põhjendas seisukohta asjaoluga, et Atko Liinide juhatuse liige Margo Tomingas oli teise äriühingu Järve Bussipark AS-i esindajana laadinud hankedokumendid riigihangete registrist alla juba 31. juulil ja seega pidi olema teadlik õiguste rikkumisest juba enne seda, kui ta Atko Liinide esindajana 29. augustil hankedokumendid alla laadis.

Vaidlustus peab olema laekunud vaidlustuskomisjonile seitsme tööpäeva jooksul arvates päevast, mil vaidlustaja sai teada õiguste rikkumisest.

Hange korraldati avaliku bussiliiniveo korraldaja leidmiseks alates 2013. aastast kuni 2021. aastani. Hanke maht on 1 055 951 liinikilomeetrit aastas.

Hankel osalemiseks pidi pakkujal olema vähemalt kaheaastane liiniveo teostamise kogemus mistahes Euroopa Liidu liikmesriigis. Teostatud liiniveo maht aastas pidi olema vähemalt üks miljon liinikilomeetrit. Pakkumisi sai hankel osalemiseks esitada neljapäevani.

Atko Liinide ainuomanik on Atko Grupp, mille suuremad omanikud on 40 protsendiga Arvo Sarapuu ning Kethrin Tomingas ja Margo Tomingas kumbki 20 protsendiga.