Hyundai tahab rajada Baltikumi busside koostetehase

Korea autotootja Hyundai plaanib lähiaastatel rajada ühte Balti riiki reisibusside kokkupaneku tehase.

Eestis Hyundai toodangut turustava AS Satex-Auto tegevdirektor Tarmo Noot ütles ajalehele äripäev, et korealased plaanivad Balti piirkonna montaazhitehase rajada aastaks 1999.

Tema sõnul hakataks tehases kohale toodud detailidest kokku panema Hyundai keskmise suurusega busse. Noot rääkis, et korealased teevad praegu kolmes Balti riigis eeluuringut, et välja selgitada, millisesse riiki tasuks tehas rajada. Tema sõnul peaksid korealased Eestisse asjaga lähemalt tutvuma tulema kevadel. Kui Hyundai rajab oma tehase Eestisse, tuleb see Noodi sõnul suure tõenäosusega Muuga või Paldiski sadama lähedale.

Keskmise suurusega busside montaazhi tehase rajamise põhjus on Euroopa Liidu plaan kehtestada väljaspool liidu piire tehtud autodele tollimaksud. Noodi sõnul on korealased seisukohal, et piirangud võidakse kehtestada hiljemalt aastaks 2000. Eesti pürib aga Euroopa Liidu liikmeks. Praegu on Hyundail Euroopas üks montaazhitehas, mis asub Belgias. Tehas monteerib väikeveokeid ja ekskavaatoreid.

BMW hakkab Suurbritannias mootoreid tootma

BMW otsustas hakata oma uut NG4 mootorit Suurbritannias koostama ning ehitab selleks sinna uue mootoritehase, teatas kompanii.

1994. aastal Suurbritannia Rover Groupi ostnud BMW ehitab vabriku Birminghami lähedale Hames Halli, investeerides ettevõttesse 400 miljonit naela (665 miljonit dollarit). NG4 mootorid on mõeldud BMW kolmanda seeria autodele ja uuele Roveri mudelile. Suurbritannia valitsus toetab projekti 22,5 miljoni naelaga (37,4 miljonit dollarit).

Kriis KamAZ-is on möödas

Tatarstani presidendi Mintimir Shaimijevi sõnul on kriis KamAz-i autotehases möödas ning ettevõte on taas kasumisse jõudnud.

Selle nädala algul osales Tatarstani president nõupidamisel autotehase teenistuste ja allüksuste juhtidega. AS KamAZ-i näol on tegemist ettevõttega, millele Venemaa valitsuse erikomisjon tegi möödunud kuul pakrotimenetluse algatamise hoiatuse maksude tasumata jätmise pärast ning siin aitas asja paljus päästa presidendi enda sekkumine.

Shaimijevi kinnitusel võib juba lähemal ajal oodata raskeveokite tootmise kasvu, mis peaksid olema turul piisavalt konkurentsivõimelised ning tagama ettevõttele mõõduka kasumi.

Presidendi sõnul on viimased KamAZ-i mudelid varustatud Euroopa standarditele vastavate ökoloogiliselt puhaste mootoritega ning täiustatud teljekoormuse mehhanismiga.

KamAZ-i juhtide arvates oleks tehasel perspektiivi sellise toodangu väljastamisel nagu linnaliinibussid, mida Tatarstan on praegu sunnitud ka oma vajadusteks mujalt sisse tooma.

Aasia suurim firma on Mitsubishi

Jaapani firma Itochu Corp kaotas oma positsiooni Aasia suurima kompaniina teisele Jaapani konglomeraadile Mitsubishi Corp-ile, teatas nädalaajakiri Asiaweek avaldatud uurimustulemustes.

Mitsubishi käive oli viimasel finantsaastal 189,187 miljardit dollarit, samas kui Mitsui and Co Ltd käive oli 186,266 miljardit dollarit ja Itochu oma vaid 173,589 miljardit.

Jaapanis müüdi 100 000 USA autot

Aasta pärast USA-Jaapani autokokkuleppe sõlmimist on USA autotootjad müünud Jaapanis üle 100 000 auto, kuid neil on endiselt suuri raskusi Jaapani turul, ütles Ameerika autotööstusgrupi president.

Suureks probleemiks USA autotootjatele on jeeni nõrgenemine dollari suhtes ja piiratud juurdepääs Jaapani autopoodidele, ütles Andrew H. Card Jr. Nimetatud takistused ei võimalda USA Ford Motor Co-l, General Motors Corp-il ja Chrysler Corp-il täita 2000. aastaks kavandatud plaani importida Jaapanisse 300 000 sõidukit aastas.

Fiati kasum langes

Itaalia autotootja Fiat SpA kasum langes aasta esimese üheksa kuuga 32 protsendi võrra.

Fiat seletas nõrkasid kasuminäitajaid autode läbimüügi vähenemisega Itaalias ning langenud nõudlusega tööstussõidukite järele. Samas kasvasid kulud uute mudelite turuletoomisega. Fiati ärikasum langes 1,7 triljoni liirini (1,1 miljardit dollarit), võrrelduna 2,5 triljoni liiriga (1,65 miljardit dollarit) möödunud aasta samal ajal.

Käive kasvas 4 protsendi võrra 57,9 triljoni jeenini (38 miljardit dollarit). Fiat on Itaalia suurim erafirma, kus töötab umbes viis protsenti riigi tööjõust ning firma annab neli protsenti riigi sisemajanduse kogutoodangust. Mullu septembris tõi Itaalia turule oma uued Bravo ja Brava mudelid.

AP/AFP/Baltic News Service/Ria Novosti/ ETA