USA-s vastupidavamad Lexus, Cadillac ja Audi

USA-s tehtud testide põhjal selgus, et luksusautod Lexus, Cadillac ja Audi on nelja-viie aasta vanustest sõidukitest kõige usaldusväärsemad.

Tippkümnesse mahtusid J. D. Power and Associates nimekirjas ka Infiniti, Lincoln, Acura, Mercedes-Benz, Honda, Buick ja Toyota.

Uurimine koostati 21 000 1992. aastal toodetud sõidukite põhjal. Esmakordselt ei koostatud nimekirja eraldi mudelite lõikes.

Firma tooteuurimisosakonna direktor Chance Parker hoiatas "kvaliteedivahe" eest sõiduautode ja kergeveokite vahel. äsjasest uuringust ilmnes, et pärast 90-päevast kasutust esines 1992. aastal toodetud minikaubabussidel ja vaba aja sõidukitel 25 protsenti rohkem probleeme kui sõiduautodel. Nelja-viie aasta möödudes esines väikekaubabussidega 35 protsenti rohkem probleeme. Vaba aja mudelite puhul oli see näitaja 44 protsenti. "Need sõidukid ei vanane nii hästi kui sõiduautud," ütles Parker. Omanikud hindavad sõiduki vastupidavust 89 omaduse põhjal.

Lexusel uus vaba aja sõiduk

Lexus nimetab oma uut, järgmisel aasatal turule tulevat vaba aja sõidukit RX300-ks.

Toyota Motor Corp-i luksusautode divisjon tutvustas oma uut mudelit esmakordselt veebruarikuisel Chicago autonäitusel. Tookord nimetas Lexus sõidukit SLV-ks (Sport Luxury Vehicle). RX300 ehitamisel on kasutatud sama shassiid, kui ES300 sedaanil. Sõiduk on varustatud ES300 3-liitrise V6 mootoriga ning ta on neljarattaveoga.

Lexus ei öelnud, kui palju RX300 maksab, kuid analüütikud prognoosivad, et hinnaks kujuneb 30 000-40 000 dollarit (umbes pool miljonit krooni).

Lexus peab uue mudeli peamisteks konkurentideks USA turul Ford Explorerit, Jeep Grand Cherokee Limited ja Mercedes-Benzi M-klassi.

Ford ehitab Hiinas 12-kohalisi sõidukeid

Ford Motors Ltd ja Hiina kohalik autotootja kavatsevad hakata enne aastavahetust ühiselt tootma 6- ja 12-kohalisi sõidukeid.

ühisettevõttes hakatakse kasutama tehnoloogiat, mida Ford kasutab Euroopas Transit kaubabusside tootmisel. Allikate teatel suurendab Ford oma osalust Hiina autofirmas Jiangling Motors Co praeguselt 20 protsendilt umbes 30 protsendini.

Jiangling kavatseb emiteerida 170 miljonit B-aktsiat, millest Ford ostab umbes 120 miljonit aktsiat väärtusega 54,5 miljonit dollarit, teatas Xinhua. Ford maksis 1995. aastal 20 protsendi Jianglingi aktsiate eest 40 miljonit dollarit.

Nissani jaemüüja AS Fakto tahab minna börsile

Nissani jaemüüja Eestis AS Fakto kavatseb aprillis suurendada ettevõtte aktsiakapitali kolmandiku võrra ja tulevikus viia aktsiad Tallinna börsi lisanimekirja.

Emissiooni korraldaja, Balti Cresco Investeerimisgrupi juhatuse esimees Indrek Rahumaa ütles äripäevale, et praegu on aktsiate avaliku emissiooni prospekt registreerimisel ja enam kui 400 000 aktsia märkimisega on kavas algust teha aprillis.

Fakto loodab juhatuse esimehe Leho Siimseni sõnul emissiooniga aktsiakapitali suurendada veidi üle 12 miljoni krooni. Saadud raha eest on Siimseni ütlusel kavas refinantseerida pikaajaline ehituslaen, mis on võetud Tallinnas Osmussaare teel asuva Nissani keskuse rajamiseks, ja ehitada uus Nissani müügi- ja teeninduskeskus.

Volga autotehas eraldub AvtoVAZ-ist

Volga autotehas läheb AvtoVAZ-i koosseisust välja ja saab iseseisvaks juriidiliseks isikuks, teatas AvtoVAZ-i direktorite nõukogu esimees Vladimir Kadannikov.

Kadannikovi hinnangul saab Volga autotehas iseseisvaks saades tootmise viljakust tõsta ja toodangu omahinda alandada. Kõik filiaalid jäävad AvtoVAZ-i koosseisu, eraldub vaid Togliattis asuv tootmine.

Lõplik otsus Vene suurima autotootja reograniseerimisest tuleb vastu võtta 31. mail AvtoVAZ-i aktsionäride koosolekul.

Eelmisel aastal lasi AvtoVAZ välja 673 500 sõiduautot, tänavuseks tootmismahuks on plaanitud üle 700 000 auto.

Autotootmine Venemaal suurenes

Autotootmine Venemaal kasvas jaanuaris-veebruaris 1996. aasta sama ajaga võrreldes 12 protsendi võrra, teatas riiklik statistikakomitee.

Sõiduautode tootmine kasvas 16 protsendi võrra 146 000 autoni ja bussitootmine kahe protsendi võrra 6000 bussini.

Väljalase suurenes UAZ-is 98 protsenti, Izmashis 45 protsenti, VAZ-is 14 protsenti ja GAZ-is 8 protsenti. Moskvitsh on pärast aastast pausi taas tööd alustanud, tootes aasta kahe esimese kuuga 227 autot.

AP/Baltic News Service