Albaanlaste lemmikauto on Mercedes

Hinnad Albaania pruugitud autode turul on väga erinevad, sõltudes sellest, kas kavatsete ostetud autoga sõita vaid Albaanias või ka välismaal.

Selle küsimuse esitab teile iga endast lugupidav autodiiler, kusjuures vaid Albaanias autot kasutavad ostjad maksavad vaid viiendiku hinnast, mis küsitakse neilt, kes soovivad minna autoga välisreisile. Põhjus on siin selles, et Euroopa vaeseim riik kubiseb varastatud autodest, peamiselt Mercedes-Benzidest.

Peaaegu uus Mercedes-Benz maksab Albaanias vaid 6000 dollarit (ca 82 000 krooni). "Ostja ja müüja vahel valitseb aumeeste kokkulepe. Kui tahad mõistliku hinnaga autot, peab ostja ise dokumendid korda ajama. Kui tahad dokumentidega autot, on see palju kallim," kommenteeris üks 35-aastane autodiiler.

Albaanias on praegu umbes 500 000 autot, kusjuures kuue aasta eest oli see näitaja vaid 5000. 60 protsenti Albaania autodest on Mercedesed. Asjal on taga ka praktiline kaalutlus. Albaania tänavad on nii viletsad, et seal peab vastu vaid Mercedes, kommenteeris üks Tirana autojuht. President Sali Berisha on öelnud, et Albaania pealinnas on rohkem Mercedeseid ühe elaniku kohta kui kusagil mujal maailmas.

Soomes peatus Euro-Samara tootmine

Valmet Automotive peatas alates eilsest kolmeks nädalaks Euro-Samara tootmise.

Tootmise peatamise põhjuseks on läbimüügi mittevastavus prognoosidele.

Euro-Samarat valmistatakse Valmeti Uusikaupunki tehases 50 autot päevas. Autosid turustatakse Lääne-Euroopa turgudel ning nende müügi eest vastutab EuroLada.

Euro-Samara tootmist alustati Uusikaupunkis eelmise aasta sügisel. Euronõuetele vastavaks muudetud autode tootmise kohta Uusikaupunkis sõlmisid lepingu Avtovaz, VAlmet Automotive, AVVA ja EuroLada.

Tootmise seiskamise ajal tehakse seisakuaegseid töid, tehakse lühemaid tööpäevi ja peetakse puhkust. Tööseisak puudutab 300 töötajat.

Euro-Samara tootmise peatamine ei puuduta Valmet Automotive muud tootmist ning sellel ei ole kompanii teatel otsest majanduslikku mõju.

Toyota MR2 saab järglase

Toyota sportkupee MR2 saab järgmisel aastal järglase. Uue mudeli nimeks on MRJ.

Mootor paikneb endiselt keskel, mistõttu on tagaiste üsnagi väike. Kereversioone on kaks: kupee ja kabriolett. Jõuallikaks on 1,8-liitrine mootro, mille võimsuseks 125 kW.

Baltic News Service/ETA/EPL

Saab paigaldab 9-5-le 200 kW mootori

Saabilt sügisel turule tulev uus suure keskklassi sedaan 9-5, saab järgmisel aastal, 200 kW võimsusega mootori.

Uue mootori tulekuga tahetakse osa BMW M5 klientidest endale haarata.

Saab 9-5 tuleb esialgu müüki sedaanina, kuid tulevikus ka Saabi traditsioonilise luukpära versioonina. Auto mõõtmeid ja tehnilisi andmeid pole veel avalikustatud. Projekteerijad on väitnud, et 9-5 tagaistujate ruum on senistest Saabi mudelitest suurim. Piltide põhjal oletatakse, et auto pikkus on umbes viis meetrit. Uus mudel on esiveoga.

Bugatti ärkab taas ellu

Lamborghini ja disainifirma Italdesign plaanivad taas elustada Bugatti limusiini EB 112 tootmise. Mudel pole ideeauto staatusest kaugemale jõudnudki, kuna enne EB 112 tootmisesse minekut läks Bugatti pankrotti.

AvtoVAZ-i võlad muutumas lootusetuks

Vene suurima autotootja AvtoVAZ juht Vladimir Kadannikov ütles, et määrus ettevõtete maksuvõlgade restruktureerimisest ei suuda aidata AvtoVAZ-il võlamuresid lahendada.

Kadannikovi hinnangul on valitsuse määrus ebareaalne ega aita AvtoVAZ-i hädast välja, ükskõik kui ranget kokkurezhiimi seal ei kehtestataks. Kadannikovi sõnul kavatseb valitsus võtta AvtoVAZ-i 2,8 triljoni rubla suuruse otsese võlgnevuse eest riigieelarvele panti 50 protsenti ettevõtte aktsiatest. Kadannikovi sõnul tuleneb sellest, et valitsuseksperdid hindavad riigi suurima autotootja väärtuse ühele miljardile dollarile.

Samas on Price Waterhouse hinnanud AvtoVAZ-i kuuele miljardile dollarile.