Toyota konstrueerib juhita autobusse

Toyota Motor Corporation teatas, et tal on kavas turule tuua ilma juhtideta, automatiseeritud kontrolljuhtimissüsteemil töötavad autobussid.

Peamiselt ühisvedudeks mõeldud busside juhitavuse peab tagama nii teede kui ka busside varustamine piisava hulga sensorseadmetega.

Uute busside tarvis rajatav infrastruktuur on ekspertide väitel kuni kolm korda odavam võrreldes näiteks automaatjuhtimisega raudteede mono- või birelss-süsteemide paigaldamisega.

Toyota kavatseb oma uutel bussidel kasutada hiljuti välja arendatud hübriidmootorit, kus sisepõlemismootor lülitub tööle alles suurematel kiirustel pärast elektrimootori poolt käivitamist.

ühe Jaapani ajalehe teatel esitleb Toyota oma uusi busse 2005. aastal Aichis toimuval EXPO maailmanäitusel.

Mercedes võtab tagasi piduririketega sõidukid

Saksamaa Daimler-Benz AG teatas, et võtab tagasi 176 000 luksusklassi Mercedest vigade pärast autode pidurisüsteemis.

Defekt seisneb selles, et pidurid võivad reageerida ülevõimendatult kergele pedaalipuudutusele. Sõidukid tuleks saata firmasse tagasi, kus neile paigaldatakse uued pidurisüsteemi osad.

Esmakordselt (1996. aastal) märgati viga S-klassi luksussedaani ja SL kabrioleti juures. Märtsis tuvastati rike E-klassi autode juures ning juunis ka C-klassi sedaanis ja CLK kabrioletis.

Daimler-Benzi pressiesindaja ütles, et praegu tootmises olevatele autodele paigaldatakse uued pidurisensorid. Mercedese uus pidurisüsteem töötati välja kiireks reageerimiseks hädaolukorras. Liiklusõnnetuste uurijad on selgitanud välja, et juhid ei vajuta pidurile piisavalt tugevasti, et õnnetust vältida.

Volvo toob turule uue veoki

Rootsi Volvo Truck kavatseb tuua järgmisel aastal turule uue veoki, millega asendatakse senine FL seeria, kirjutas reedene Dagens Industri.

Ajaleht kirjutas anonüümseks jääda soovinud allikat tsiteerides, et kompanii investeerib tootearendusse kaks kuni neli miljardit Rootsi krooni. Volvo Truck ei soostunud kirjutist kommenteerima. Dagens Industri teatel on tegemist uue veokiseeriaga Volvo FM, millega Volvol on seotud sama suured lootused kui 1993. aastal turule toodud Volvo FH seeriaga.

Samsung Group tahtis Kia üle võtta

Lõuna-Korea Samsung Group tegi kulissidetaguseid ponnistusi finantsraskustes Kia Motorsi ülevõtmiseks, kuigi grupp eitas seda avalikkuse ees.

Pressi kätte sattunud salajastest dokumentidest ilmnes, et Samsung püüdis teha Kia ülevõtmisel valitsusega koostööd. Samsungi ametnikud eitasid sellise plaani rakendamist. Nad märkisid, et strateegia oli olemas, kuid juhtkond lükkas selle kui ebarealistliku tagasi.

RAF alustab koostööd Fordiga

Lähima kuu jooksul kirjutavad endine mikrobusside tootja RAF ja Fordi Minski esindus Ford Union Lada OMC alla lepingule, mille kohaselt hakkab RAF paigaldama Ford Transiti tüüpi bussidele kiirabivarustust, kirjutab päevaleht Diena.

Kiirabiautosid on kavas hakata turustama peamiselt Venemaal ja SRü riikides. Lada OMC peadirektori Aleksei Vaganovi hinnangul on regiooni vajaduseks ligi 100 000 kiirabiautot aastas. RAF suudaks oma praeguste tootmisvõimsuse juures paigaldada kiirabiauto seadmestiku 6000-7000 bussile aastas.

Tulevikus võib see arv kasvada 20 000 - 30 000-ni.

Prognooside kohaselt ei ületa Valgevenes ja Lätis toodetud mikrobusside hind 20 000 USA dollarit.

Baltic News Service/ETA