Suhteliselt samal tasemel aasta varasema perioodiga püsisid nii auto24 portaali sisestatud kuulutuste arv, keskmised hinnad kui ka populaarsemad mudelid.

Eraisikute kuulutusi veidi rohkem, autopoodide omi vähem

2014. aasta jooksul sisestati auto24 portaali 102109 müügikuulutust, mis jäi vaid napi tuhande jagu alla 2013. aasta tulemusele. See väike langus tuli põhiliselt ettevõtete kuulutuste arvelt, sest eraisikute sisestatud kuulutuste osakaal kasvas veidi. Jätkuvalt moodustavad tavakasutajate tehingud umbes 68% koguarvust.

"Tarbimiskäitumine on muutunud järjest asjatundlikumaks,“ kommenteeris auto24.ee omanikfirma AS Sanoma Baltics juhatuse esimees Margus Tomberg.

„Ostuotsuste tegemine on kaalutletud ja toimub internetis. Enne ostu loetakse foorumeid, küsitakse arvamusi, võrreldakse hindu, uuritakse sõidukite tüüpvigu, uuritakse tausta, jne. Majanduslik efektiivsus on esikohal ka kasutatud autode ostu-müügi puhul. Valdavalt on ostetavad kasutatud autod igapäevases kasutuses ning ostuhuvi korral lepitakse auto ülevaatamine ostja ja müüja vahel kokku. Müügiplatsidel jalutamine ja selle käigus mingi auto endale ära müüa laskmine on kadunud minevikku. Vaatama minnakse juba konkreetsed välja valitud sõidukit," rääkis Tomberg.

Odavam hind tagab lühema müügiperioodi

Kuna tavakasutajate poolt pakutavate autode hinnad, nii keskmine kui ka mediaanhind on tunduvalt madalam kui automüügiettevõtete pakkumised, on lühem ka tavakasutajate müüdavate autode müügiperiood. 2014. aastal see eriti ei muutunud - tavakasutajate autode keskmine hind oli mullu 5693 eurot ja keskmine müügiperiood 48,1 päeva.

Vaadates automüügiettevõtete statistikat, võib Tombergi sõnul täheldada, et aasta jooksul kasvas nende poolt pakutavate autode keskmine hind umbes 400 euro võrra, 10694 eurole, ja sellega koos ka pikenes veidi ka keskmine müügiperiood – 75 päevalt 79 päevale.

Populaarsed mudelid ja hinnatrendid

"Populaarsete markide osas pole Saksamaa autotootjate toodangule võrdset, sest auto24 portaali sisestatud otsingute TOP5 ei muutunud ka 2014. aastal võrreldes aasta varasema perioodiga. Ikka on järjestus BMW, Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz ja Toyota. Mudelite seast on aga lemmikuks Audi A6, millele järgnevad BMW 5 seeria, Volkswagen Passat, Audi A4 ja BMW 3 seeria," rääkis Tomberg.

Ta lisas, et loomulikult huvitab autoomanike, kui kiiresti nende vara väärtus vananedes väheneb.

"auto24 portaali kuulutuste põhjal võib tõdeda, et populaarsemate mudelite keskmine hinnalangus on sarnane ja erineb mudelite lõikes vaid mõne protsendi võrra," märkis Tomberg.

Näiteks otsingute edetabeli tippu krooniv Audi A6 hind langeb esimese aastaga 15%, kahe aasta järel on hind kukkunud juba 28% ja kolme aastaga 48%. Viie aastaga on auto kaotanud oma algväärtusest 69% ja kümne aastaga 88%. Suhteliselt sarnane on ka populaarsemate mudelite keskmine.

Jätkuvalt on kõige populaarsemad 5-10 aastat vanad autod, mis moodustavad enam-vähem kolmandiku kõigist kasutatud autode kuulutustest. Autode, mille vanus on vahemikus 10-15 aastat, osakaal on umbes veerand kõigist kuulutustest.

Võttes aluseks 2014. aastast ühe keskmise kuu, nagu näiteks oktoober, siis kõige enam pakuti kuulutustes TOP5 mudelite hulka kuuluvatest autodest müüa 2006. aasta Volkswagen Passatit (122), järgnesid 2005. aasta Audi A6 (113), 2011. aasta VW Passat (104) ning seejärel 2007. ja 2006. aasta Audi A6 autod (97 ja 92).

"Lõpetuseks võiks veel märkida, et vanuse poolest on kõige lühema müügiperioodiga autod, mis ehitatud 1990-ndatel aastatel, aga see on ka mõnes mõttes loomulik, sest ka nende hinnatase on siiski madal," lisas Tomberg.