„Esimeses numbris sõidame mööda Eestimaad ringi ja vaatame, kuidas autod lume alt välja paistavad,” ütles Top Geari eestikeelse väljaande  peatoimetaja Urmas Oja.
„Kaaneloo pealkirja ma praegu veel välja ei ütle, kuid meil on selleks valida ka brittide ingliskeelse originaalmaterjali seast.”
Hea ja halva maitse piiril balansseeriva huumori ja esmaklassiliste fotodega ajakirja mahust kolmandiku moodustavad Eesti-teemalised artiklid, mida hakkab kirjutama peaasjalikult peatoimetaja ise. Ühtlasi kavatseb Oja kaasata ka teisi kohalikke tipp-autoajakirjanikke.
Eestikeelne väljaanne hakkab avaldama Briti värske Top Geari olulisemaid lugusid, kuid toimetusel on artiklite valikuks ja välja jätmiseks vabad käed. Ajakiri ei kujuta endast reportaaži kuulsast telesaatest, kus lõuapoolikud Jeremy Clarkson, Richard Hammond ja James May publikut naerutavad. Ent need meelelahutustähed on ajakirjas sageli esindatud nii arvamuslugudega kui ka mõne auto arvustusega.

Mõjutab autoostjaid

Eesti tehnikaajakirjad loodavad, et uus konkurent ei löö nende kaarte segi. „Kui turule ilmus AutoBild, siis meie ei tundnud reklaamiturul enda jaoks muudatust. Samuti ei juhtunud midagi, kui AutoBild kadus,” ütles Tehnikamaailma peatoimetaja Tõnu Ojala. „Praegu on muidugi teine aeg ning reklaamitellijad ja lugejad loevad raha palju hoolikamalt. Rohkem võib Top Geari tulek mõjutada autodele keskendunud Autolehte, sest Tehnikamaailm kirjutab ka paljust muust.”
Autoleht loodab, et ta suudab hoida oma positsiooni turul just tänu jõulisele keskendumisele Eesti teemadele, samuti praktilistele nõuannetele. „Reklaamiturul võib meie segmendis nüüd kitsamaks minna, kuid Top Gear on ikkagi meelelahutus, meie aga praktilise suunitlusega väljaanne, kes pöörab tähelepanu ka Eesti autosportlastele,” tõdes Autolehe peatoimetaja Kristjan Sooper.

Automüüjad ootavad Top Geari ilmumist põnevusega, sest brittide kultussaade mõjutab autoostjate arvamusi märgatavalt. „Olen vahel pidanud meie klientidele selgitama, et „Top Gear” on väga hea meelelahutus, kuid kõike seal näidatavat ei saa võtta puhta kullana,” ütles United Motorsi tegevdirektor Toomas Pärna. „Tegemist on säravate saatejuhtide etendusega, kus Briti autod osutuvad alati kõige paremateks. Üks hea reklaamikanal tuleb automüüjatele juurde.”
Top Gear hakkab Eestis ilmuma 160-leheküljelisena kümme korda aastas seni teatamata tiraažis. Leedus, kus elab ligi 3,2 miljonit elanikku, on autoajakirja tiraaž 10 000 eksemplari.
Lätis ilmub esimene Top Gear vahetult enne Eesti esietteastet. Leedu kirjastuse SC Baltic Media litsentsiga hakkab kultusajakirja välja andma Eesti suurim Ajakirjade Kirjastus. Top Gear hakkas Leedus ilmuma 2011. aastal ja haarati kohe lettidelt, nii et esimestest numbritest trükiti kordustiraažid. Top Gear ilmub juba 30 riigis.
Võrdselt Eesti Meediale ja Ekspress Grupile kuuluv Ajakirjade Kirjastus annab välja 28 väljaannet, mille lugejate koguarv on üle 800 000.

Eestit tabab kuulsate ajakirjade sadu

Samal ajal Top Geariga hakkab Eestis alates märtsikuust ilmuma Ameerika majandusajakirja Forbes eestikeelne kuukiri Forbes Estonia. Selle väljaande kõige menukam toode on maailma ja kohalike rikaste edetabel. Koostöös Läti kirjastajaga SK Group väljaantava ajakirja esimese numbri tiraaž on 20 000 eksemplari. Forbes Estonia hakkab 60 protsendi ulatuses kajastama Eesti majandusuudiseid ja kommentaare ning 40 protsenti sisust tuleb USA väljaandelt. Mullu septembri lõpus ilmus esmakordselt eesti keeles mainekas ajakiri National Geographic. Leedu juhtiva raamatukirjastuse Alma Littera tütarfirma AlmaliEst väljaandega sai eesti keelest 33. keel, milles ajakirja peale inglise keele välja antakse.