"Samas tuleb silmas pidada, et elektriauto ei ole veel sugugi valmis. Igaüks, kes elektriauto praegu soetab, peab arvestama, et on omamoodi katsesõitja. Kindlasti viib elektriautode massilisemaks muutumine tulevikus alla ka nende hinna," rääkis Sooper BNS-ile.

Eelduse eluks elektriautoga loob laadimisvõrgustiku ehitamine. "Kui seda sammu ei astutaks, jääksime lõputult rääkima, kui keskkonnavaenulik on meie autopark ja kuidas selle rohelisemaks muutmiseks keegi midagi ei tee," lisas Sooper.

Heitmekvoodi vastu vahetatavaid Mitsubishi i-MiEV elektriautosid nimetas Sooper linnaautoks, mis sõidab vaikselt ja saastevabalt, vajab manööverdamiseks väga vähe ruumi ja mahutab vabalt neli sõitjat.

"Kui võtta erakasutaja seisukohast, siis näiteks minu sõiduvajadused kataks i-MiEV või sellelaadne sõiduk umbes 25 päeval kuus. Ülejäänud viiel või kuuel vajan ma pikemat sõiduulatust kui selle pakutav kuni 160 kilomeetrit. Nendeks päevadeks võiksin ma ju saada tasuta või sümboolse summa eest rentida sama margi esindusest sisepõlemismootoriga auto," rääkis ta.

Tavakasutaja seisukohast peab Sooper elektriautode praeguses arengufaasis kõige otstarbekamaks pistikuhübriidi ehk autot, millel on akude vooluvõrgust laadimise võimalus, kuid pardal ka sisepõlemismootor. "Näiteks Toyota Priuse säärane versioon suudab vaid akude najal sõita umbes 20 kilomeetrit, kui akud tühjad, saab liikuda edasi sisepõlemismootori jõul ja ühtlasi laadida akusid. Chevrolet Volt ja Opel Ampera omavad samuti pardal sisepõlemismootorit, kuid seda vaid akude laadimiseks," ütles Sooper.

Tema sõnul ei jõua kallis ja piiratud sõiduulatusega elektriauto lähiaastatel kindlasti massidesse, kuid arvestades autotootjate arendustööd, loodavat taristut ja kerkivat naftapõhise mootorikütuse hinda, ei saa elektriautodest mööda vaadata.

Valitsus sõlmis neljapäeval Jaapani Mitsubishiga saastekvoodi tehingu, millega Eesti saab 507 i-Miev elektriautot sotsiaaltöötajatele ning ülejäänud kvoodimüügi ulatuses saadava raha eest ehitatakse välja kogu Eestit kattev elektriautode laadimisvõrgustik ja toetatakse umbes 500 elektriauto ostmist.