„Suur sõidukite hulk Silla­mäe sadamas tuli sellest, et autotootjatel polnud Venemaa autoturu järsu languse tõttu oma laojääke kuhugi panna," ütles sadama turundusdirektor Andrei Birov Eesti Päevalehele. „Nüüd toodetakse sõidukeid ainult konkreetse tellimuse peale. Me võiksime autodega endiselt teenida, kuid riikide halbade suhete tõttu ei pääse kaup üle Eesti-Vene piiri."

Paljud AS-i Silsteve terminali poolt Sillamäele toodud laoautod ootasid oma müügijärge ligi aasta, samal ajal tõi laoplatsi rentimine sadamale omajagu teenistust.

Nüüd aga on sõidukite tavapärane turustamisskeem taastunud ja Vene turule mõeldud autosid veavad Venemaale Ust-Luga sadamasse enamasti autotehased Rootsi ja Soome rajatud jaotuskeskustest.

„Praegu on tavapärane töörütm taastunud, kuid meid takistab edasi arenemast Eesti-Vene piiri kesine läbilaskevõime," ütles AS-i Silsteve juhatuse liige Ronald Vähi. Praegu aga töötab Venemaa maanteetoll Ivangorodis aeglaselt nagu tigu, lastes üle piiri vaid 70-80 kaubaautot ööpäevas. Riikide sõpruse abil üles soojendatud Soome-Vene piiripunkt suudab Andrei Birovi sõnul samal ajal läbi lasta ligi 500 veokit.