"Sarnaselt pangandusega on ka liisinguturul väga tihe konkurents ning sarnaselt eluasemelaenudega on ka liisinguintressid aegade madalaimad, olles juba teiste põhjamaadega samal tasemel," ütles Hansa Liisingu autoliisingu osakonna juhataja Ain Mihkelson.

Hetkel käib näiteks Silberauto kampaania, mille raames pakutakse kahe Chrysleri mudeli (Neon ja Sebring) soetamisel vaid 2,7 protsendi suurust liisinguintressi. Soodsa intressi saamiseks tuleb kliendil vaid sisse maksta 10 protsenti auto hinnast – 29 900 või 31 500 krooni. "Võtsimegi selle kampaania puhul eeskujuks eluasemelaenude kampaaniad," ütles Silberauto PR-juht Raivo Murde. "See on üks võimalus tarbijat enda juurde meelitada," lisas ta.

Ka City Renault pakub aprilli lõpuni oma klientidele Renault’ mudeleid protsendise intressiga. Selleks tuleb tasuda 15 protsenti auto maksumusest ning sõlmida liisinguleping kolme aasta peale.

"Keskmiselt jääb selle kampaania raames liisinguintress siiski 2–3 protsendi vahele," märkis City Renault’ müügi- ja turundusdirektor Henrik Raave.

Mõne aastaga on autoliisingu intressid tuntavalt langenud. Ühisliisingu arendusdirektor Ove Muuk meenutas, et kolm aastat tagasi tuli ettevõte Motorexi raames turule intressipakkumisega 6,9 protsenti, samal ajal kui turul oli keskmine autoliisingu intress 8–8,5%. "Täna on arvestuslik keskmine autoliisingu intress Eestis ilmselt natuke üle viie protsendi, uutel autodel keskmiselt madalam ja vanematel autodel keskmiselt natuke kõrgem," ütles Muuk.

Kõrgem makse

Samas meelitavad liisingufirmad ning autokaupmehed kliente sõiduautosid liisima ka nn null-sissemaksega. Sel juhul pole kliendil kohustust maksta esmast sissemakset, küll peab arvestama kõrgema liisinguintressi ning igakuise maksega.

Hansa Liising alustas null-sissemakse kampaaniat paari nädala eest. Ain Mihkelsoni sõnul on selle käigus sõlmitud 40 protsenti rohkem lepinguid kui aasta eest samal ajal. Klient peab arvestama 5,7 protsendi suuruse liisinguintressiga.

Null-sissemaksega liisingut pakub ka Ühisliising. Ettevõtte arendusdirektor Ove Muuk lisab, et kuna sellised lepingud kätkevad endas lisariske, ei ole Ühisliising selliste lepingute ulatuslikku sõlmimist propageerinud.

"Praktika on näidanud, et null-sissemakse mõjub pigem huvitekitajana, sest liisingutingimusi tutvustades, veidi arvutades ning riske hinnates jõuab enamik kliente arusaamisele, et maksab eelistada sissemaksu sooritamist."

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu eelmise aasta müügiandmetest selgub, et läinud aastal müüdi Eestis üle 18 000 uue sõiduauto. Eri automüüjate hinnangul soetati neist 75–80 protsenti liisinguga.

Kauple liisinguintress alla

•• Sarnaselt eluasemelaenu intressidega saab klient ka autoliisingu puhul taotleda intresside langemise korral endale soodsamaid maksetingimusi.

•• "On ikka võimalus taotleda. Intressi alandamise mõttekus sõltub senise lepingu intressist ning sellest, kui suures summas on jäänud veel liisingumakseid maksta ning kui pikk periood on jäänud lepingu lõppemiseni. Kui maksta jääv osa on väike ning liisinguperioodi lõpuni on jäänud vähe aega või intressivahe on suhteliselt väike, pole intressi alandamine otstarbekas, kuna intressi alandamisest saadud kasu võib jääda lepingu muutmise tasust väiksemaks," rääkis Hansa Liisingu autoliisingu osakonna juhataja Ain Mihkelson

•• "Lepinguintressi ülevaatamise ning muutmise taotlemine on iga kliendi õigus," märkis ka Ühisliisingu arendusdirektor Ove Muuk. "Liisingufirma peab sel juhul lepingu üle hindama ning sel juhul on tegu lepingumuudatusega, millega kaasnevad teatud kulud."