"Põhjus on vajadus esitatud ettepanekute ja nendega arvestamise võimaluse analüüsiks, milleks paraku nüüd aega ei ole. Teema juurde tullakse põhjalikumalt tagasi 2017. aasta 1. kvartali jooksul," teatas sotsiaaldemokraat ja riigikogu keskkonnakomisjoni esimees Rainer Vakra sotsiaalmeedias.

Vakra selgitas, et praegune kava on rutakas ning selles olukorras tuleb aeg maha võtta, teha korralik analüüs ning seejärel võtta teema uuesti lauale. Näiteks Eestimaa Looduse Fond tegi koalitsioonilepingusse ettepaneku kehtestada sõiduki energiaklassi põhine automaks, et edendada säästvamaid ja jätkusuutlikumaid transpordiviise. "Idee on mõistlik ja vajalik. Aga tänane esialgne väljatöötatud kava on rutakas. Keskkonnakomisjoni esimehena toetan, et uute autode ja autode esmaregistreerimise puhul tuleb maksudega suunata elanikke loodussõbralike sõidukite suunas," täpsustas Vakra.

Rahandusminister Sven Sester kinnitas, et allkirjastas pöördumise teha rahanduskomisjonile ettepanek autode registreerimislõivu muudatusettepanekud maksupaketist välja võtta ja tulla teemaga tagasi aasta alguses. "Rahandusministeerium tegi rahanduskomisjonile ettepaneku autode registreerimislõivu muudatusettepanekud maksupaketist välja võtta. Ministeerium valmistab eelnõu põhjalikult ette, kaasab huvigrupid ja tuleb selle juurde tagasi järgmise aasta esimeses kvartalis," ütles Sester Delfile.

"AMTEL, Kindlustusseltside Liit ja mitmed teised partnerid on andnud häid sisendeid seaduseelnõusse. KW või CO2. Vanad autod versus uued autod. Arutame rahulikult läbi. Valitus ei pea häbenema oma varasemate otsuste üle vaatamist, kui väljundiks on parem tulemus," selgitas Sester.

2017. aasta eelarvesse seetõttu tekkiv auk plaanitakse katta Eesti Energia dividenditulust. "Kui see ära jääb, siis tulu tuleb täiendavalt Eesti Energia dividendidest. Meie positsioon maailmaturul on parenenud, siis on võimalik võtta täiendavalt suurusjärgus 7 miljonit eurot, mis automaksu tõttu tuludest ära jääb," teatas Sester ERR-i uudisteportaali vahendusel.

Keskerakonna, IRLi ja Sotsiaaldemokraatliku erakonna koalitsioon plaanib kehtestada autodele registreerimismaksu. Nn automaks põhineb autode CO2 emissioonil, ning on võrdelises suhtes sellega, kui palju konkreetne auto heitegaasidega keskkonda saastab. Kui antud näitaja puudub, määrab lisatasu suuruse sõiduki mootori võimsus kilovattides. Esialgne idee näeb ette, et ühe kilovati pealt tuleb riigile maksta 2,50 eurot.

2,50 eurot kilovati kohta tuleb seaduse jõustumisel maksta ühekordselt autot ostes, kui auto võimsus on kuni 130 kilovatti. Võimsamate, üle 130-kilovatiste autode puhul tuleks iga täiendava kilovati eest välja käia 7,50 eurot. Üle 200-kilovatiste autode puhul maksaks iga 200 ületav kilovatt aga juba 17,50 eurot.