"Prognoos on kindlasti optimistlik, kui kõrvutada seda võimalikku kohaliku turu arengut näiteks Lääne-Euroopa autoturul toimuvaga, kus langus on viinud müügi lausa 1993. aasta tasemele. Ei saa märkimata jätta, et ohu märk on ka see, et viimased kuud Eesti turul on viinud võrdlusbaasis 2011. aasta müügiga 2012. aasta kasvu kahjuks kahanemiseks, kuid usume et see on ajutine trend ning uue aasta algus toob tagasi kerge, prognoositud tõusu," ütles Aavik BNS-ile.

Samas rõhutas Aavik, et prognoos 21 000–22 000 uut autot jääb kaugele maha näiteks aastast 2007, kui Eestis müüdi üle 30 000 uue auto.

"Kuna Škoda mudelivalik laieneb ning 2013. aastal kõik meie olulisemad mudelid uuenevad, siis annab see alust prognoosiks, et Škoda osaleb aktiivselt turu kasvus ning suudame oma müüki nii mahuliselt kui turuosalt kasvatada. Plaanitud kogus peaks ületama oluliselt 2000 uue sõiduauto piiri," lisas ta.

Lisaks tähtsamatele autoturgu mõjutavatele teguritele, nagu majanduse üldine käekäik, tarbijausaldus ja pankade konservatiivsus, hakkab Aaviku hinnangul üha rohkem inimeste otsuseid mõjutama ka teadmine, et uue sõiduauto omamine võib olla tervikuna odavam ja kasulikum kui kasutatud sõiduki tarbimine. Ta lisas, et kuna inflatsioon kergitab paratamatult remonditeenuste ja toodete hinda ja Eesti on selles valguses kahjuks esirinnas, siis garantiilise auto ülalpidamine kindla liisingu kuumakse eest on soodsam kui kasutuses olevat vanemat autot pidevalt remontida.

"Lisaks on tänane raha hind ja muud liisingtingimused pankades väga soodsad ning uue auto hankimine vana asemele on tehing, mida tasub kindlasti kaaluda. Kui lisame siia selle, et uus sõiduk on oma lõppväärtuses (madalamad kulud kütusele, uuem tehnoloogia, turvalisus, parem varustus) hinna-kvaliteedi suhtelt parem kui kasutatu, peaks uue sõiduki ost olema tark otsus. Eesti autopark on endiselt keskmiselt üle 13 aasta vana ning potentsiaali turu kasvuks on kindlasti," märkis Aavik.

Moller Auto Tallinn AS-i juhatuse liige Keijo Kaasik ütles BNS-ile, et sõiduautode müük näitab 2013. aastal tõenäoliselt stabiilset ja mõõdukat kasvu. "Suuri kõikumisi ei ole mõtet oodata. Samas on kõik jaemüüjad turutrendide osas kindlasti väga tähelepanelikud," lausus ta.

Volkswageni seisukohast on Kaasiku sõnul selge eesmärk kasvada koguturust kiiremini. "Äsja turule toodud Golf 7 ning ka laiemas plaanis Volkswagenile omane lai ning kvaliteetne tooteportfell annavad sellele ootusele tugeva sisu," kommenteeris ta.