Uusi autosid müüdi eelmisel aastal Eestis kokku ligi 11 500, neist kümnendiku moodustavad tarbeautod ehk kaubikud-veokid. Kui sõiduautomüük kahanes enam kui poole võrra, siis tarbeautosid osteti vaid kolmandik aasta varasemast tasemest., kirjutab Äripäev.

“Meie hinnangul väheneb nii sõiduautode kui ka tarbesõidukite turg Eestis järgmisel aastal veel ligi 20% võrra,” kommenteeris KW Bruun Balticu tegevjuht Per Brinkenberg. Suuremat langust on tema sõnul oodata luksuslikumate ning kõrge hinnaklassiga mudelite müügis. Müügi kukkumise taga seisavad ka autode väiksemad laovarud, mille tõttu ei ole autotootjatel enam otsest vajadust automüüjaid sarnaselt mullusega toetada. See omakorda peaks autode hindu alanud aastal tõstma.

Saksa Auto juhi Jussi Pärnpuu sõnul sõltub alanud aastal uute autode müük eelkõige sellest, kui kiiresti majandus toibub ja millal tuleb euroga liitumise uudis. “Kindel on see, et esimene kvartal tuleb väga vilets — umbes nagu 2009. aasta kaks viimast kvartalit,” märkis ta. Pärnpuu pessimistlik prognoos järgnevateks kvartaliteks on, et tase jääb samaks. “Ilmselt tuleb ikkagi toibumine, kuid millal ja missuguses tempos, on veel vara öelda,” lõpetas ta rõõmsamas toonis.

Detsembri ja aasta tulemus on Eestis küll kümnendi kehvim, ent Kauppalehti andmeil on seis Lätis ja Leedus Eestist veelgi halvem. 1,3 miljoni elanikuga Eestis müüdi detsembris 434 autot. Vastavalt 2,3 ja 3,5 miljoni elanikuga lähinaabrite automüük kahanes detsembris vastavalt 149 ja 488 uue autoni.