Järgneb Swedbanki töötleva tööstuse sektorijuht Margus Kiseli arvamus:

Esmalt, autode müük Euroopas, kus on tänu kriisile ja tarbija kindlustunde langusele negatiivne trend, mis võib veelgi süveneda. Suurimad peksupoisid on selles pildis Lõuna-Euroopa tootjad, kelle müük põhineski suuresti kriisiriikide turgudel. Kuid ka Prantsusmaa majanduse väljavaated ei ole päris roosad.

Saksamaa ja Skandinaavia autotootjatel on müüginumbrid kõikumas protsentuaalselt nulli ümber. Ilmselgelt rõõmustataks suuremate kasvunumbrite üle, kuid hetkel tuleb õnnelik olla ka selle üle, et pilt neis riikides sama nukker ei ole kui Euroopa lõunaosas.

Teiseks, autode tootmine Euroopas ja eksport väljapoole. Need numbrid, mida tavapärane statistika ei kajasta, on eelmise aastaga võrreldes positiivsed nii Saksamaal, Suurbritannias kui Põhjala autotootmises. Põhjuseks asjaolu, et Euroopa kvaliteet-autode nõudlus on kasvanud nii USAs kui Hiinas. Hiinas ei suuda seal avatud tehased kohaliku turu nõudlust rahuldada, mistõttu veetakse autosid endiselt Euroopast Aasiasse. Lisaks jõuavad Euroopas valmistatud autod ka üle Atlandi ookeani – USA tarbijate kindlustunne on tugev ja hetkel ei näe me ka põhjust, et see nõrgeneks.

Kolmandaks võib välja tuua Euroopa tootjate tõsised püüded alustada Euroopa odavama klassi automarkide tootmist Venemaal. Meie autotööstuse allhankijatele peaks see tähendama uusi võimalusi – asume ju logistiliselt Kaasanile ja Samarale märksa lähemal kui tänased Euroopa tehastele allhanke tegijad.

Kokkuvõttes ei tähenda see, et meie allhankijad ei peaks ettevaatlikud olema, aga ka võimalusi ei tohi maha magada. Tsiteerides klassikuid: reaalsus muutub tänases maailmas kiiresti.