Bahama paberid: kadunud Tallinn-Helsingi laevaliini üks omanikke ajab maksuparadiisis äri

 (8)
Bahama paberid: kadunud Tallinn-Helsingi laevaliini üks omanikke ajab maksuparadiisis äri
Nordic Jet Line'i laev.Foto: Toomas Volmer

2008. aastal Tallinna ja Helsingi vahel kiirlaevadega liikluse lõpetanud Nordic Jetline'i üks omanik Hans Olof Jonasson ajab äri Bahamal registreeritud ettevõtte Global Crew Manning kaudu.

Nordic Jetline tegutseb siiamaani, korraldades riigi doteeritavat parvlaevaliiklust Soome läänerannikul, Ahvenamaa saarestikus ja Saimaa järvistus. Ettevõtmise emaettevõte on endiselt registreeritud Eestis, Soomes tegutsetakse sajaprotsendiliselt osaühingule Nordic Jetline kuuluvate firmade Nordic Jetline Finland OY ja Nordic Jetline Valuuta OY kaudu.

Mullust majandusaasta aruannet ei ole veel Eesti äriregistris, kuid tunamulluse aruande kohaselt ulatus Nordic Jetline'i käive 1,7 miljoni euroni. Puhaskasumit teenis firma 66 500 eurot.

Poole Nordic Jetline'i omanik on Saksamaal registreeritud FRS Europe Holding, teise poole omanik firma Euro Work, mis äriregistrisse esitatud info kohaselt rendib ajutist tööjõudu. Euro Workist kuulub valdusfirmade kaudu 80% Jonassonile ja 20% Igor Klimovskihhile.

Jonassoni esindaja Oskar Berndtsson rääkis Soome rahvusringhäälingule Yle, et Bahamal registreeritud Global Crew Manning tegeleb samuti tööjõu vahendamisega.

"Firma vahendab rahvusvahelist meeskonda. See on tööandja laevadel, mis opereerivad rahvusvaheliste lippude all," ütles Berndtsson. "Bahama on väga tavaline reedeririik sellistele meeskondadele. Selles ei ole midagi kummalist."