Balbiino eksport kasvas kõige kiiremini Skandinaavias, Soome ja Rootsi turul, Lätis tahab Balbiino tütarfirma Margota abil tõusta turuliidri järel suuruselt teiseks jäätisemüüjaks, teatas ettevõte.



„Skandinaavia turg on muutunud meie jaoks järjest olulisemaks,” kinnitas Balbiino juhataja Riho Niils. „Üldiselt vaadates on jäätiseeksport tänu oma pretensioonikusele võimalik peamiselt lähiriikidesse. Balbiinol on tugev 10%line turuosa Lätis – paar kuud tagasi ostsime sealse jäätisetootja Margota. Uusi kasvuvõimalusi otsime ka Leedus, veebruaris alustasime edukalt eksporti Rootsi. Balbiinol on koostööpartner ka Saksamaal ning tootmisvõimsuste kasvades näeme Ida- ja Kesk-Euroopa turgudel suurt kasvupotentsiaali.”



AS Margota juhataja, Balbiino turundusjuht Teet Anier selgitas, et Soome kõrval on Balbiinol suured ambitsioonid Lätis, kuna seal on Balbiinol oma kohalik kaubamärk, mis aitab tooted muuta turul paremini vastuvõetavaks. „Lätlaste jaoks ei ole „Hea ja lätimaine” siiski nii juurdunud suhtumine kui Eestis,” märkis Teet Anier. „Soodne hind määrab rohkem. Pikas perspektiivis vaatame me kolme Balti riiki ühe turuna, kus toimub pidev toodete ja kaubamärkide integreerumine. Balbiino sooviks on omada võrdselt tugevat turuosa nii Eestis, Lätis kui Leedus, mis kolme peale kokku on rahvaarvult Rootsiga võrreldav turg. Eksport on Eesti majanduse lähiaastate võtmeküsimus ning sellega annab Balbiino oma panuse Eesti jooksevkonto defitsiidi vähenemisse.”



Balbiino populaarseim jäätis Soomes on Raks 6-pack. „Nii Soomes kui Rootsis on väga populaarsed just multipakendid,” lausus Teet Anier. „Sellel aastal on Balbiino spetsiaalselt Skandinaavia turu jaoks arendanud tootesarja Boat. Soome ja Rootsi turu eripäraks on, et soomlased-rootslased söövad magusamaid jäätiseid kui eestlased, mistõttu erinevate turgude jaoks on vaja sageli teha konkreetse turu soovidele ja nõudmistele vastavaid tooteid.”