Baltika jäi kolmandas kvartalis kahjumisse

 (8)
Baltika pressikonverents
Baltika juht ja omanik Meelis MilderFoto: Taavi Arus

Tugevale esimesele poolaastale järgnes kolmandas kvartalis müükide langus ning Baltika sai 784 000 euro suuruse kahjumi.

Üheksa kuu tulemuseks kujunes puhaskahjum 763 000 eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 493 000 euro võrra nõrgem tulemus, teatas ettevõte börsile.

Kokkuvõttes vähenes Grupi müügitulu eelmise aasta kolmanda kvartaliga võrreldes 135 000 euro võrra ehk ühe protsendi. Ettevõtte brutokasumi marginaal oli kolmandas kvartalis 48,9 protsenti, mis on 2,9 protsendipunkti võrra madalam, kui eelmise aasta samal perioodil. Marginaali languse tingis sesoonsusele mittevastav tarbija vähene nõudlus sügistalviste kaupade järele, mistõttu uue kauba osakaal kogumüügist oli väiksem kui eelmisel aastal.

Esimese poolaasta jaemüügi 8-protsendilisele kasvule järgnenud kolmanda kvartali 2-protsendiline langus teeb üheksa kuu kokkuvõttes jaemüügi kasvuks 5 protsenti. Jaemüügi mõõdukat kasvu näitas kolmandas kvartalis Baltikum 2 protsendiga, kus enim ehk 5 protsenti suurenes müük Eestis. Üheksa kuu kokkuvõttes saavutas suurima jaemüügi kasvu ehk 14 protsenti Eesti, talle järgnes Läti 8 protsendiga ja Leedu 4 protsendiga.

Venemaa jaemüük vähenes kolmandas kvartalis 14 protsenti ja Ukrainas 6 protsenti. Lisaks aeglustunud majanduskasvule võimendas müügilangust Venemaa rubla nõrgenemine euro suhtes. Ettevõte üheksa kuu valuutakursikahjum oli 372 000 eurot.

Seotud lood:

Kolmanda kvartali tulemust mõjutas enim olukord jae segmendis. Tavapärasest märksa soojemad ilmaolud augustis ja septembris kahandasid tarbijate nõudlust sügishooaja kaupade järele Baltika kõigil viiel jaeturul.

Lisaks mõjutas tarbija käitumist suurenev ebakindlus ja aeglustuv majanduskasv, mis on eriti ilmnenud Venemaal, aga vastavaid märke on näha ka Baltikumis. Tihenenud on ka konkurents Eestis ja Leedus, kuna turule on lisandunud uusi kaubamärke ning kaubanduspind on kasvanud.

Ehkki oktoobrikuus taastus peale kahte nõrka müügikuud grupi müügikasv, ei vastanud see täies mahus juhtkonna ootustele.

Kvartaliga kasvas Grupi poodide arv nelja poe võrra. Juulis avati Monton multibränd pood Lätis Riga Plaza kaubanduskeskuses, augustis avati Riias Ivo Nikkolo pood Alfa kaubanduskeskuses ja esimene Blu Inc pood Origo kaubanduskeskuses. Septembris avati Lätis Valmieras teine Blue Inc pood Valleta kaubanduskeskuses ning Eestis avati esimene uue kontseptsiooniga Baltmani pood Rocca al Mare kaubanduskeskuses. Suleti üks pood Venemaal. Lisaks kolmandas kvartalis tehtud jaesüsteemi muudatustele, avati kolm uut poodi oktoobris: Blue Inc pood Tallinnas Rocca al Mare kaubanduskeskuses ning kaks Montonit ja Mosaici müüvat poodi Kiievis Gulliveri kaubanduskeskuses.