Baltika jälle selleks korraks päästetud? Investorid tahtsid ettevõttele anda isegi küsitust rohkem raha

 (22)
Meelis Milder
Meelis MilderFoto: Ilmar Saabas

Baltika teatas just avaliku aktsiapakkumise tulemused, kus pakuti 50 miljonit aktsiat hinnaga 10 senti tükist.

138 märkimiskorralduses sooviti osta kokku 53 379 570 aktsiat. Aktsiate jaotus kinnitatakse 12. augusti paiku.

Baltika saab emissioonist viis miljonit eurot, kui pakkumise mahtu ei tõsteta.

Baltikal on kiiresti raha vaja, sest KJK fond on laenanud Baltikale kolm miljonit eurot, mille lunastamistähtaeg on 16. august.

Viiest miljonist eurost on plaanis kulutada vastavalt pakkumisprospektile 3 950 000 eurot võlgade tasumiseks, 550 000 eurot tootmise lõpetamiseks Eestis ja 500 000 eurot investeerimiseks.

„Ülemärkimisega lõppenud Baltika aktsiaemissioon on jõuliseks kinnituseks, et aktsionärid toetavad ettevõtte julget lähiaastate plaani. Nüüd on meil vahendid, et Baltika pööre ellu viia,“ kinnitas ettevõtte juht Mae Hansen.

Aktsiaemissioonist saadavat raha kasutab Baltika muutuste ellu viimiseks ja investeeringuteks ning finantskohustuste täitmiseks. „Avaliku pakkumise eesmärk oli suurendada Baltika aktsiakapitali, et selle abil ettevõte ümber kujundada. Eduka emissiooni tulemusena on meil täna vahendid, et suurimad muudatused järgmise aasta lõpuks ellu viia ning tähistada 2020. aastal esimesi märkimisväärseid võite,” lausus Hansen.

Baltika juhi sõnul on lähiaastate tegevus- ja finantseerimisplaan ettevõtte ajaloo üks radikaalsemaid samme ning strateegiliste muutustega on jõudsalt algust tehtud. Hansen rõhutas, et ta ei usu ettevõtte pööramisse, mis keskendub ainult kulude kokkuhoiule. „Tuleb teha investeeringuid ja selleks on vaja raha. Baltika tootearendus tuleb radikaalselt efektiivsemaks ja kliendikesksemaks muuta, kogu organisatsioon digitaliseerida, luua brändi portfellile ja geograafilisele jaotusele selgem fookus ning jaejuhtimine restruktureerida,“ täpsustas Hansen.

Eelmisel kuul teatas ettevõte, et radikaalse pöörde järgmise sammuna ühendatakse poole aasta jooksul etappide kaupa Mosaici, Bastioni ja Montoni brändid neist kõige tuntuima ehk Montoni nime alla.