Kuna Baltika lõpetas Ukraina jaemüügiäris tegevuse, kajastatakse selle aasta aruannetes see lõpetatud tegevusena. Teise kvartali puhaskasum oli 648 000 eurot, mis on natuke rohkem kui aasta tagasi. Aasta esimese kuue kuu kokkuvõttes jäi ettevõte 1,8 miljoni euro suurusse kahjumisse, seejuures oli jätkuvate tegevusvaldkondade kahjum 505 000 eurot.

Baltika eesmärk on suurendada müügitulusid e-poes ning hulgi- ja frantsiisipartnerite kaudu. „Liigume endale seatud eesmärkide suunas“, sõnas Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder. „Jaemüük on endiselt meie jaoks suurima mahuga müügikanal, kuid oleme selle kõrval aktiivselt panustamas teiste kanalite arendamisse – e-pood, hulgimüük ja frantsiis, mille panus Grupi müügitulemustesse peaks vastavalt meie strateegilisele nägemusele üha kasvama.“

Baltika teise kvartali müügitulu tervikuna suurenes 2%. Rõivakaubanduse müügikasv oli suurim hulgimüügis ja frantsiisis (+41%), millele järgnes e-kanal 18%-lise kasvuga. Jaemüügi osakaal müügituludes oli 93% ning on langenud 2 protsendipunkti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Müügid Baltikumis kasvasid 353 000 euro võrra (+4%) ning vähenesid Venemaal 338 000 euro võrra (-15%).

Jaemüügist 84% moodustab Balti regiooni jaemüük. Baltikumi kui majandusliku stabiilsuse tugipunkti osakaalu kasv ja Ida-Euroopa otseste riskide ehk jaekaubandusvõrgu osatähtsuse vähenemine on ettevõtte üks olulisemaid suundasid sel aastal.

Kui Baltikumi tulemustega võib rahule jääda, siis Grupi terviktulemusele avaldasid jätkuvalt negatiivset mõju Venemaa tulemused. Venemaa jaemüük vähenes teises kvartalis võrreldes eelmise aastaga 15%, mida osaliselt kompenseeris kulude kokkuhoid seoses rubla kursi nõrgenemisega. „Kavatseme edaspidi Venemaa jaevõrgus keskenduda poodide opereerimisele Peterburi ja Kaliningradi regioonis“, kommenteeris Milder. „Teiste regioonide osas tegeleme aktiivselt hulgi- ja frantsiisipartnerite võrgustiku arendamisega.“

Ettevõtte brutokasumi marginaal oli teises kvartalis 56,5%, mis on 2,3 protsendipunkti madalam, kui eelmise aasta samal perioodil. Lisaks jaeturgu mõjutavale konkurentsi tihenemisele mõjutab marginaali ka teiste müügikanalite osakaalu kasv.