Seoses Baltika Grupi väljumisega Ukraina jaemüügi ärist, mis esindas Grupi jaoks eraldi olulist tegevusvaldkonda, kajastatakse Ukraina ettevõtte tulemusi esimeses kvartalis kui lõpetatud tegevusala, millest saadi kahjumit kogusummas 1 572 tuhat eurot, mille hulgas on kajastatud kahjum varade allahindlusest summas 1 095 000 eurot. Kokku oli grupi kahjum seega 2 482 000 eurot.

Baltika lõpetas esimese kvartali jätkuvatest tegevusvaldkondadest saadud 910 000 euro suuruse puhaskahjumiga, eelmise aasta võrreldav tulemus oli 439 000 eurot kahjumit. Baltikumi 10%-lise jaemüügi kasvu peab ettevõtte heaks tulemuseks, kuid jätkuvate tegevusalade terviktulemusele avaldas ebasoodsat mõju Venemaa müügi 23%-line vähenemine.

Grupi müügitulu suurenes eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes 496 000 euro võrra ehk 4%. Suurimat müügikasvu näitas e-kaubandus 67%-ga, mis on vastavuses 2014. aastaks seatud eesmärgiga arendada ka teisi müügikanaleid. Hulgimüügi tulu suurenes 15% ning jaemüük 3%.

Ootuspärane jaemüügi kasv saavutati esimeses kvartalis Baltikumis (10%), sealjuures enim suurenes müük Lätis (16%), järgnesid Eesti (9%) ja Leedu (8%). Baltikum näitas viimase viie aasta parimaid esimese kvartali tulemusi, sealhulgas suurimat müügitulu, kõrgeimat müügiefektiivsust ja suurimat brutokasumit ruutmeetrile.

Kui Baltikumi tulemustega võib rahule jääda, siis grupi terviktulemusele avaldasid negatiivset mõju Ida-Euroopa tulemused. Venemaa jaemüük vähenes esimeses kvartalis 23%. Venemaa majanduse ebakindel tulevik, nõrgenenud rubla ja jätkuv inflatsioon on oluliselt vähendanud tarbija kindlustunnet ning pidurdanud rõivakaubanduse elavnemist sellel turul.

Ettevõtte brutokasumi marginaal oli esimeses kvartalis 48,6%, mis on 3,5 protsendipunkti võrra madalam, kui eelmise aasta samal perioodil. Marginaali languse tingisid osaliselt Venemaa probleemidest põhjustatud nõrgad müügitulemused, mida omakorda võimendas rubla nõrgenemine euro suhtes. Venemaa brutomarginaal vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 5,5 protsendipunkti võrra. Lisaks sellele mõjutas marginaali aasta esimestel kuudel sügis-talvise hooaja nõrgema müügi tõttu suurenenud kaubavarud, mida realiseeriti suuremate allahindlustega. Baltikumis avaldab hindadele survet konkurentsi jätkuv tihenemine ja kaubanduspindade kasv.