Baltika kahjum kasvas ja käive kahanes

 (12)
Baltika Viru Keskuse brändipood.
BaltikaFoto: Baltika

Baltika teatas kolmanda kvartali tulemused, mis näitavad halvenemist.

Kui 2018. aasta kolmas kvartal lõppes 814 000 eurose miinusega, siis tänavu samal perioodil kasvas kahjum juba 1,2 miljoni euroni.

Käive aga kahanes samal ajal 12 protsenti, 9,8 miljoni euroni. Müügitulu kahanes kõikjal Baltikumis. Peamiseks põhjuseks oli nõrk septembrikuu tulemus ja Bastioni brändi sulgemine.

Ettevõtte turustuskulud vähenesid kolmandas kvartalis aastaga 380 000 euro võrra 4,8 miljoni euroni. Üldhalduskulud vähenesid kolmandas kvartalis viis protsenti, 543 000 euroni. Turundus- ja üldhalduskulude järjepidev ning oluline vähendamine on üks osa Baltika käimasolevast restruktureerimisplaanist.

“Baltikumis on moebrändide turul konkurents tihenenud, samuti kasvab interneti kaudu ostude sooritamine, mis tähendab Eesti moebrändidele konkureerimist globaalse turuga. Teatav turuosa kaotus on sellest tulenevalt loogiline. Baltika kolmanda kvartali tulemustes on aga näitajaid, mis kinnitavad ettevõtte pöörde toimimist, näiteks turundus- ja üldhalduskulude oluline vähenemine ning jätkuv e-poe müügi kasv,” ütles Baltika tegevjuht Mae Leyrer ettevõtte kolmanda kvartali majandustulemusi kommenteerides.

Leyrer tõdes, et konkurentsi tihenemine moemaailmas lähiaastatel kindlasti jätkub. „Eesti tarbija kasutab aina enam veebiostu võimalust, kust avaneb globaalne valik. Lisaks sisenes sel sügisel Leedu turule meie konkurent COS ning Zara avas Leedus Baltikumi suurima kaupluse. Need on selged märgid konkurentsi jätkuvast tihenemisest,“ sõnas ta.

Leyrer lisas, et Baltika plaanib lähiajal uuendada e-poe väljanägemist ning loob paremad tingimused mobiilist ostude sooritamiseks. „Hea meel on tõdeda, et jätkuvalt kasvab müügitulu Baltika e-poes andmorefashion.com, kus kolmanda kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 33 protsenti. Kõige suurema müügitulu osatähtsusega bränd on Monton, mille müügitulu moodustas e-poe tulust 38 protsenti. Kõige kaugemad riigid, kuhu viimastel kuudel Baltika brändide ostutellimusi lähetati, olid Türgi, Iisrael, Jaapan, Austraalia ja USA,“ ütles Leyrer.

Baltika tegevjuht kinnitas, et Baltika viib jätkuvalt ellu tegevusi ettevõtte tulemuste parandamiseks. „Kahtlemata peavad ettevõtte plaanid tänapäeval olema paindlikud, sest keskkond milles viibime, on kiirelt muutuv. Nii on ka Baltikaga, jälgime keskkonda ja analüüsime andmeid ning kui tekib vajadus strateegiat täiendada, siis seda me ka teeme,“ märkis Leyrer.

Baltisak aktsia tõusis täna 2,65 protsenti, 13,55 sendini. Aktsia päevakäive ulatus kahe euroni.