Baltika kahjum ulatus üle kolme miljoni. Milder: peame tegema radikaalseid muutusi!

 (41)
Baltika Group juhatuse esimees Meelis Milder
Baltika Group juhatuse esimees Meelis MilderFoto: Karin Kaljuläte

Baltika Grupi eelmise aasta puhaskahjum oli ligi 3,2 miljonit, samas kui 2017 oldi 58 000 euroga plussis.

Baltika Grupp lõpetas neljanda kvartali 1 472 000 euro suuruse kahjumiga, mis sisaldab nõuete, eelkõige Ida-Euroopa frantsiisipartnerite nõuete allahindlust summas 1 605 000 eurot. Eelmise aasta võrreldava perioodi kasum oli 920 000 eurot, teatas ettevõte.

Grupi müügitulu vähenes neljandas kvartalis 5% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli 12 281 000 eurot. Suurima osatähtsusega müügikanal, jaemüük, vähenes 4% ja oli 11 160 000 eurot. Müük vähenes enim Eestis ja Leedus, Läti tulemus oli eelmise aasta tasemel. Jätkuvalt on langustrendis formaalsete rõivaste ning meeste segmendi müük.

"Baltika Grupp peab radikaalselt muutma lähiaastate tegevus- ja finantseerimisplaani," ütles Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder ettevõtte kahjumiga lõppenud aastat kommenteerides. "Kui senine plaan tugines rahvusvahelisele kasvule, siis seoses moeäri tegevuskeskkonna muutumisest tingitud vähenenud müükidele ning enamike frantsiisipartnerite ootamatult negatiivsetele finantstulemustele, peame edaspidi keskenduma äriprotsesside lihtsustamisele ning tegevuskulude järsule vähendamisele," lisas Milder.

Äriklientide (hulgi-, frantsiisi- ja konsignatsiooniklientide) müügitulu oli neljandas kvartalis 604 000 eurot vähenedes aastatagusega võrreldes 30%. Languse peamiseks põhjuseks oli Saksamaa ja Kesk-Euroopa kaubamajade ketiga Peek&Cloppenburg teisel poolaastal toimunud koostöötingimuste muudatus, millega lõpetati Montoni kollektsiooni müük enamikes Saksamaa kaubamajades. Teiseks oluliseks müügitulu vähenemise põhjuseks oli jätkuv frantsiisimüügi vähenemine Venemaa, Valgevene ja Ukraina suunal.

Seotud lood:

Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com neljanda kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 10% ja oli 472 000 eurot. Neljanda kvartali e-poe müügist 37% moodustas Monton, mille müügitulu suurenes aastatagusega võrreldes 11%.

Kvartali brutokasum oli 6 368 000 eurot vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 754 000 euro võrra (4 kv 2017: 7 122 000 eurot). Brutokasum vähenes eelkõige langenud müügi mõjul, mida võimendas eelmise aasta neljanda kvartaliga võrreldes 3 protsendipunkti võrra madalam brutokasumi marginaal (4kv 2018: 51,9%). Marginaali vähenemine tulenes toodete sisseostu hindade tõusust ja suuremates müügi allahindlustest.

Grupi turustuskulud olid neljandas kvartalis 5 501 000 eurot, suurenedes 76 000 eurot võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kasvanud on jaekanali turustuskulud, mis on tingitud rendilepingutest tulenevatest kulude kasvust ning Soome turule sisenemisega kaasnevatest kuludest.