Baltika käive tammus paigal, kahjum paisus


Baltika Group juhatuse esimees Meelis Milder
Baltika Group juhatuse esimees Meelis MilderFoto: Karin Kaljuläte

Kui mullu teenis rõivakaupmees Baltika kolmandas kvartalis 296 000 eurose puhaskahjumi, siis seekord tuli kahjumiks 471 000 eurot ehk mullusest 59 protsenti rohkem.

Ettevõtte käive jäi mullusele tasemele ehk oli 12 miljonit eurot.

Balti regiooni jaeäri müük oli peamiselt mõjutatud augusti tulemusest, mis jäi tugevalt alla eelmise aasta tasemele. Tõenäoliselt tingituna soojadest ilmadest langes kaubanduskeskuste külastatavus augustis järsult ning see omakorda mõjutas tugevalt jaeäri müügitulemust. Eesti jaeturg oli ainus turg, mis näitas kolmandas kvartalis müügitulu kasvu. Jaemüük vähenes ühe protsendi võrra, 9,4 miljonile eurole. Hulgi- ja frantsiisimüük kasvas kolmandas kvartalis neli protsenti, 2 222 000 eurole.

Veebipood näitas kasvu

Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com müügitulu kasvas kolmandas kvartalis 29 protsenti, 321 000 eurole.

„Kolmanda kvartali jaemüük oli mõjutatud peamiselt augustikuu tulemusest. Balti regiooni jaemüük oli mõjutatud järsust kaubanduskeskuste külastatavuse langusest juulis ja augustis, ilmselt tänu suvistele ilmadele. Kuigi nõrk tulemus augustis mõjutas kõiki turge, siis Eesti turg suutis tänu kõrgemale varude tasemele näidata kolmandas kvartalis 3% müügikasvu,“ kommenteeris Meelis Milder pressiteates.

„Oluliste sammudena oleme suunanud oma müügiteraviku teatud eksporturgudele, samuti teinud senisest rohkem investeeringuid e-poe Andmorefashion.com arendamisse ning uutele turgudele sisenemiseks vajaliku mudeli loomisesse, mis ühendab füüsilise poekeskkonna pop-up poodide näol ja Baltika Grupi e-kaubanduse platvormi Admorefashion.com tugevused, et pakkuda suurepärast kliendikogemust ning ühendada klassikalise jaekaubanduse ja e-äri võimalused,“ lisas Milder.